Avatar billede andmm Nybegynder
16. september 2010 - 15:58 Der er 11 kommentarer

autosvar fra en postkasse i outlook?

Jeg vil gerne have at den postkasse jeg har under min emailkonti automatisk sender et "Tak for mailen vi vil...."

Men når folk sender emails til min egen emailkonto, så modtages dette autosvar ikke.
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. september 2010 - 21:45 #1
Hvordan har du sat det op?
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 13:33 #2
Det skal sættes op i mailserveren.
Avatar billede andmm Nybegynder
19. september 2010 - 00:16 #3
Det er på mit arbejde hvor det er en microsoft exchange server og office 2007.

Jeg har bare oprettet postkassen under kontoindstillinger. Kontoen har IT-afdelingen oprettet.

Hvordan kan det sættes op i mailserveren?
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. september 2010 - 02:05 #4
Når det er dit setup, så behøver det ikke at være sat op på serveren.
Du bare oprette en regel, som sender den ønskede svarmail, når din konto modtager mails, sendt til din konto.
I Outlook indbakke:
Funktioner/"regler og beskeder/Ny regel
Start fra en tom regel/Undersøg meddelelser, når de ankommer/(Her vælger du det, der passer til dit ønske)/Svar med en skabelon. Her skal du først have oprettet en skabelon, der indeholder din svarmail. Den vælger du.
Herefter burde det fungere.
/ptj_11
Avatar billede andmm Nybegynder
21. september 2010 - 15:21 #5
i funktioner "regler og advarsler" "ny regel" "undersøg meddelser når de kommer" "via kontoen specificeret"
Under specificeret kan jeg kun vælge min egen email konto, og ikke min postkasse.
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. september 2010 - 19:22 #6
Er din mailadresse ikke det samme som din postkasse?
Eller taler vi om en fællespostkasse?
/ptj_11
Avatar billede andmm Nybegynder
22. september 2010 - 21:33 #7
#6 nej det er en anden mailadresse som er oprettet til kun at modtage nogle blanketer.
Men jeg har ringet til IT afdelingen som opsatte det via kontrolpanel. Således at man kan vælge mellem konti når man skal logge på

MEN nu har jeg det problem at jeg ikke ved hvordan man laver et permanent autosvar som ikke indeholder overskifter "Ikke til stede" (det er oprettet via "ikke til stede assistenten" "Men en overskrift som "Tak for din blanket".
Hvordan kan det laves?
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. september 2010 - 21:49 #8
Først af alt, så skal du være logget på som kontoejer, for at dine handlinger kan slå igennem.
Metoden som jeg vil råde dig til at benytte er den jeg jeg har angivet dig i indlæg #4.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. september 2010 - 21:54 #9
PS. Du skal dog være klar over, at det vil være en lokal regel, som kun vil virke, når mails modtages på den klientmaskine, hvor reglen er oprettet.
Det kan muligvis sættes op på mailserveren, sådan at alle modtagne mails til denne konto, vil blive besvaret med dit standardsvar.
Det vil i så fald være din IT-afd. der skal lave opsætningen.
/ptj_11
Avatar billede andmm Nybegynder
24. september 2010 - 01:19 #10
Jeg har prøvet at gøre som du skriver i indlæg #4 men får en fejlmeddelselse når outlook prøver at sende skabelonen afsted.
Godt nok hedder den ikke "regler og beskeder" men tæt på (kan ikke lige huske)
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. september 2010 - 23:35 #11
Hvordan lyder fejlmeddelelsen?
"Godt nok hedder den ikke "regler og beskeder" men tæt på (kan ikke lige huske)" Hvad mener du helt præcist med dette?
/ptj_11