Avatar billede straws Nybegynder
16. september 2010 - 13:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"du har ikke de rette tilladelser til at udføre denne handling" ???

Ligesom brugeren "falkevej" i 2008, har jeg fået ovenstående fejlmeddelelse.

Efter rundt regnet 10 arbejdstimers arbejde med at løse det konstruktivt, er jeg nu klar tiol at få gode råd om, hvordan og hvor meget jeg skal slette og geninstallere, for at komme problemet til livs. Jeg kører MS office outlook 2007, har 3 mailkonti hos One.com, (kører imap), som alle skal indover outlook-en. jeg har sletet alle konti og oprettet igen, jeg har afinstalleret hele office pakken, slettet datafilerne fra outlook, genionstalleret og lavet en ny data fil - stadig det samme. jeg har hørt om en odr-dll vistnok fil, som skulle være et forbindelsesled mellem outlook og imap, men jeg ikke om det er en skævskyder...

Hvis der bare er nogen, der kan fortælle mig, hvor meget jeg skal strippe af og geninstallere, så er pointene jeres!  :o)

KH Michael

NB. Det er ikke noget, der pludselig er sket. Jeg sad og fedtede med at slette nogle filer i nogle mapper, jeg aldrig bruger. og så....  ...derfor må det jo være der, det gik galt. Men hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 14:19 #1
Hvilken version af Windows bruger du, og hvornår kommer fejlmeddelsen? Når du prøver at hente post? Eller....?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 15:08 #2
Hej Michael.

Du skal formentlig ikke geninstallere noget som helst. Kig i stedet i følgende mappe:

XP: c:\Documents & Settings\Brugernavn\Application Data\Microsoft\Outlook

Vista/7: c:\Brugere (el. Users)\Brugernavn\Application Data\Microsoft\Outlook

I mappen finder du bl.a. filerne outcmd.dat og Outlook.srs. Hvis disse af en eller anden grund er skrivebeskyttede, vil du få den nævnte fejlmeddelelse, når du forsøger at hente post.

Højreklik på dem, vælg Egenskaber og fjern skrivebeskyttelsen. Det skulle gerne klare dit problem.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. september 2010 - 15:08 #3
Prøv lige først med en systemgendannelse.....
16. september 2010 - 17:15 #4
... eller den 'berømte' "HøjreMusseTast - Kør som Administrator..." ved start af MS Outlook ...
Avatar billede straws Nybegynder
16. september 2010 - 17:34 #5
Mortenvp - du er min personlige helt!! og gid jeg kunne donere endnu flere point!!!

jeg var så sikker på at det var en fejl 40 (nogen gange er selverkendelse vejen til evig pc-frelse) - det kan selvfølgelig også være, at det er en fejl 40. Men spot-on, det løste DET problem. Skiiiide godt, Morten!

Men nu skal jeg lige få min mailkonto til at holde op med at blive ved med at spørge efter adgangskoden - den siger sådan nu:

Opgaven 'Synkroniserer mapper, der abonneres på, for mj@geninvest.dk.' rapporterede en fejl (0x800CCC0E) : 'Mapper, der abonneres på, kan ikke synkroniseres for mj@geninvest.dk. Fejl: Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren. Hvis du bliver ved med at få denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'

Det er vel et nyt spørgsmål til 200 point?? :o)

Foreløbigt stor tak for hjælpen!

VH Michael
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 08:36 #6
Hej Michael.

Jeg er glad for, at jeg kunne hjælpe.

Dit andet problem kan jeg desværre ikke umiddelbart svare på, men jeg skal lade dig vide det, hvis jeg finder ud af noget.