Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
16. september 2010 - 13:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nogen der ved hvordan alle sider ændres på samme tid?

Hej eksperter

Er igang med en hjemmeside, hvor alle siderne ligner forsiden det er kun det i middten der er anderledes. Men er der nogen der har et link eller script til hvordan jeg gør sådan, så når jeg ændre noget indhold på forsiden, ændre den det også på de andre?

MVH Christian
Avatar billede repox Seniormester
16. september 2010 - 13:43 #1
Det må du uddybe - er det bare ting som menuer, toppen og lignende som du gerne vil have er det samme, så det kun er det tekstuelle indhold på siden ændres? Altså, så du kun behøver at tilpasse så lidt som muligt?
Avatar billede darrich Novice
16. september 2010 - 14:09 #2
Hvis du snakker layout og farver så anvendt CSS
http://www.w3schools.com/css/
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
16. september 2010 - 14:10 #3
Altså det er tekst i nogle boxe der er på alle sider på hjemmesiden, så det ville være rart hvis man bare kunne ændre forside i den der box med tekst. Og den så ændrede det på alle siderne
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. september 2010 - 15:02 #4
Side med funktioner:

function hest(){
$sko="vis mig";
return $sko;
}

Sider hvor det skal vises:

require_once('sti/og/filnavn.php');
echo hest();
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
16. september 2010 - 15:08 #5
Hej micheal tak for scriptet, men vil du ikke give en hurtigt forklaring på hvordan jeg sætter det det script ind? (:
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. september 2010 - 15:12 #6
Øhhh, det var bare et eksempel. Det du skal have skrevet ud mange gange, lægger du i funktioner på en speciel side. Der hvor det skal udskrives, kalder du dine funktioner.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
16. september 2010 - 15:16 #7
Arh okej, har ikke nogen sider med funktioner, ville godt havde det var sådan så når jeg rettede min forside, ændrede de andre sig også når forsiden blev ændret. Da de andre sider ligner forsiden
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. september 2010 - 15:21 #8
Men så må du jo lave en side med funktioner.

Hvis jeg forstår dig ret, så har du f ex en venstreframe med ens data på alle sider, en topframe med ens data på alle sider og f ex en bundframe med ens data på alle sider. Så har du en midterframe med forskellig data på alle sider. Er det rigtigt forstået?
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
16. september 2010 - 15:31 #9
ja (:
Avatar billede majbom Novice
16. september 2010 - 17:33 #10
hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, bør du lave en fil med det "øverste" af din fil:

<DOCTYPE...
<html>
<head>
....
<body>

som du inkluderer på alle dine undersider - og det samme med bunden:

</body>
</html>

der vil oftest være en footer der går igenpå alle sider, som du så kan have her...
Avatar billede psychopixi Nybegynder
18. september 2010 - 12:35 #11
Du kunne også lave noget ala:

<toppen af siden>

<midt af side - START>
<?php
$PAGE = $_GET['page'];
if($PAGE == 'indhold')
    include('indhold.php');
elseif($PAGE == 'noget_andet')
    include('noget_andet.php');
else
    include('default.php');
?>
<midt af side - SLUT>

<bunden af siden>
Avatar billede majbom Novice
18. september 2010 - 19:25 #12
-> #11 - det er bedre at include top og bund. på den måde kan du også køre noget serverside-kode inden toppen, hvis dette skulle være nødvendigt.

og med den manglende sikkerhed der er i dit kode-eksempel er det måske heller ikke den smarteste løsning
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 12:29 #13
Hej igen, fandt en anden løsning, lidt svært at forklarer men tak fordi i gad hjælpe. Skriv et svar alle sammen, så kan i dele dem(:
Avatar billede majbom Novice
22. september 2010 - 13:28 #14
kommer her..
Avatar billede majbom Novice
24. september 2010 - 07:59 #15
tfp :)