Avatar billede bananclaus Nybegynder
15. september 2010 - 19:51 Der er 1 kommentar

Ad hoc/Hotspot

Jeg forsøger at få min smartphone(SE X10 mini) på nettet igennem min Acer Aspire 3935 med Win7 på. Men min mobil får ikke tildelt nogen IP selvom der er sat flueben i Deling af internet ved det trådløse netkort. Der er selvfølgelig oprettet et ad hoc netværk som telefonen finder men den får ingen IP.
Som et alternativ har jeg osse hentet et program fra http://www.connectify.me/ men den tildeler ikke nogen IP. Det gør opsætningen fra http://www.techradar.com/news/computing/pc/how-to-turn-your-windows-7-laptop-into-a-wireless-hotspot-657138/ heller ikke.
Hvordan løses dette problem?
Avatar billede DLAN Nybegynder
19. januar 2011 - 11:15 #1
Hej. Ved ikke om du har fundet en løsning.
Jeg bruger selv Connectify på min Lenovo W500, med indbygget 3G modem fra Ericsson F3507g.  Jeg havde de samme problemer som du omtaler. Fandet ud af at det var min AVG 9.0 Firewall som var skyld i problemet. Firewallen sulle lukket ned mens jeg oprettede forbindelse, for at få tildelt en IP adr. Herefter kunne jeg starte firewall op igen, og det kører perfekt herefter.