Avatar billede ibsen8 Nybegynder
15. september 2010 - 09:08 Der er 13 kommentarer

Hjælp til køb

Min 11 årige søn skal have en stationær pc hvor han kan spille call of dufty på.

Er der nogle der kan anbefale hvad vi skal købe og gerne et komplet sæt, der skal være mulighed for  trådløs net.
Avatar billede hrc Mester
15. september 2010 - 10:24 #1
• Hard Drive Requirements: 12GB of free hard drive space
• OS: Microsoft Windows XP, Windows Vista and Windows 7 (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)
• Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported
• Memory: 1 GB RAM
• Graphics: 256 MB NVIDIA GeForce 6600GT or better or ATI Radeon 1600XT or better
• DirectX: Microsoft DirectX(R) 9.0c
• Sound: 100% DirectX 9.0c compatible sound card
• Internet: Required for activation. Broadband required for Multiplayer.
• Co-op/Multiplayer Hosting: To host Co-op or MP matches, a 2Ghz dual-core or better processor is recommended.

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS
• TDB

Umiddelbart så skal du op i en Intel i5 dual-core processor m. windows 7 64-bit. Da man aldrig kan få nok ram til en Windows er 4Gb 1333 MHz DDR3 et godt sted at starte (8 er bedre :-)). Harddisken kan evt. være en af de nye hybrid-diske som er en blanding af de gamle snurrende plader og en SSD-disk. De virker fint. Bundkortet kan være ASUS P7P55D. Grafikkortet er et sted hvor jeg står lidt af. Plejer at leve med lavere framerate og have et kort som ikke bruger blæser. Hader at maskinen larmer. De foreslår selv NVIDIA GeForce 6600GT, ATI Radeon 1600XT eller bedre.

Aner ikke hvad TDB er. Sammenkobling af grafikkort?
Avatar billede hrc Mester
15. september 2010 - 10:26 #2
I øvrigt er spillet anbefalet til 17-årige og ældre. Er han klar til det? Prisen for sådan en maskine jeg har skitseret ovenfor, er ca. 6500. Tjek evt. edbpriser.dk for de billigste priser.

Skal der en fladskærm med så får man jo nærmest hældt en 22" i nakken (hvad de ikke kostede for 2-3 år siden).
Avatar billede hrc Mester
15. september 2010 - 10:27 #3
Denne er mit bud: http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-perf/pc-202/pc-high-ci5-655k.html?nav=xx

Er det mon i orden at referere direkte til firmaer her på fora?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2010 - 20:08 #4
#3 ja det må man gerne.
Det er dog noget af en maskine du foreslår.
Har selv en maskine 2000 billigere, der uden problemer kan klare Call of Duty...

Skal vi tage fra den side du linker til, er denne ok til formålet: http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-perf/pc-202/pc-high-ci3-530.html
Avatar billede hrc Mester
15. september 2010 - 21:51 #5
John: Jeg spiller ikke meget og havde kun hørt lidt om CoD. Mit forslag tog udgangspunkt i Infinity Wards egne ønsker til hardware. Da jeg selv sidder med en ret god I7 bestykket PC til ydmyge 13000 - skal man ha' ny, så kan det ligeså godt være godt og desuden ser 8 CPU-grafer i task manageren ret fedt ud - så fandt jeg 6000 rimeligt. I5'eren er da det mindste man kan få sig selv til at købe i dag, ikke? :-)

Dit forslag er blot 1000 billigere (dvs. hvis man ikke medregner hybriddisken). Fælles er, at der mangler OS.

http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-home/pc-hmx5/pc-home-mx-ci3-530.html til 3500 var også et bud.

Gad vide om CoD overhovedet understøtter multiprocessorerne...

Fik i sin tid forbud for at spille CS da jeg febrilsk skød på alt der rørte sig. Det blev mine holdkammerater lidt trætte af. Forstå det hvem der kan; var meget ensom en overgang.
Avatar billede hrc Mester
15. september 2010 - 21:52 #6
Det vigtigste er vel at grafikkortet er godt, ikke?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2010 - 22:01 #7
Det er en vigtig faktor, men cpu er også vigtig.

Kan se hvor du vil hen, og du har da ret :)

Lad os høre fra ibsen8 mht. budget.
Avatar billede ibsen8 Nybegynder
16. september 2010 - 08:13 #8
Tak for indput

budgettet er ca 10000 kr med alt men gerne billigere

vi har kigget lidt på de her 2 men har som sagt ikke en dyt forstand på det og aner ikke om det er noget der dur.

http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10180

http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10440
Avatar billede hrc Mester
16. september 2010 - 10:31 #9
Man kan naturligvis også købe en færdig afstemt spilpakke. Det er fint afstemt grej som måske endda også kan bruges til lektier :-). Medmindre du har tænkt dig at parkere din 11-årige knægt foran computeren, med tanke på en professionel karriere i et CS-team når han bliver gammel nok, så er den dyre løsning bogstaveligt talt overkill. Den lille ser OK ud, men der er alt for lidt ram i.

Mere ram i og måske det der fede Logitech tastatur med lys i tasterne
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2010 - 20:03 #10
Ram er der nok af.
Tror ikke knægten skal sidde med store filer.

Til gaming så er den fin!
Avatar billede hrc Mester
17. september 2010 - 10:47 #11
John: "I move to differ". 2Gb er da ikke meget til en Win 7. Den bruger hurtig 1,5Gb. Når man nu får en 64'bit med, så kan man da ligeså godt stoppe 2 mere i. Det koster 500kr (eller sådan noget). Det er her man mærker en forskel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2010 - 22:29 #12
Sorry. Korrekt. Læste det som 4 Gb...
4 Gb er minimum. men som oftest nok.
Avatar billede rehsoe Nybegynder
15. oktober 2010 - 15:13 #13
Hej

jeg tillader mig lige at smide en henvisning til min egen tråd, da jeg kigger efter noget lignede, og kunne godt tænke mig at høre jeres kommentar

http://www.eksperten.dk/spm/921354

mvh
lars