Avatar billede Casperost Nybegynder
14. september 2010 - 10:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af drivere

Jeg ved godt kategorien ikke er rigtigt, men kan ikke få de andre til at virke..
Jeg har en Acer - Aspire5820TG, to måneder gammel.. Da jeg fik den var min harddisk ikke delt op i to, så jeg formaterede den. Efter at have installeret diverse drivere, fungerer min computer stadig ikke optimalt.
Går jeg ind i Enhedshåndtering er der et gult udråbstegn ud for to: PCI-controller til simpel kommunikation og Standard VGA-skærmkort... Trykker jeg opdater driver, siger den at den bedste driversoftware til enheden allerede er installeret.. Hvad er fejlen så?
Efter at have formateret min computer, kan mit batteri ikke holder særlig langtid, jeg kan ikke sætte min com til dvale, touchpad virker ikke som før og man kan ikke højreklikke på skrivebordet og sige den skal bruge strømsparrende grafikkort (eller hvad det nu var man kunne før?)

Jeg har Windows 7 Ultimate 64-bit
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 10:54 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 10:56 #2
Du går ind på notebook- Aspire-5820TG.
Her kan du så downloade driverne.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 10:59 #3
Hent og installer chipsæt driveren som den første før nogen anden driver. Tag herefter vga-lyd osv.
Tip: Når du downloader driverne, så brænd dem på en cd. Så har du dem altid ved hånden til en anden gang.
Avatar billede Casperost Nybegynder
14. september 2010 - 15:17 #4
Ok.. sker der noget ved at installere en driver jeg allerede har installeret? Jeg har nemlig installeret drivere fra deres side, men kan ikke huske hvilke
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 17:22 #5
Nej Du skal bare installere chipsæt driveren og vga driveren
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 17:32 #6
Vga driveren er sikkert ikke den nyeste, men fungerer bedre en windows standard driver. For at få denne skal du ind på grafik kort producentens hjemmeside og downloade. ATI Eller Nvidia
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Avatar billede Casperost Nybegynder
15. september 2010 - 10:36 #7
Jeg kan ikke finde mit grafikkort.. Det er: ATI Mobility Radeon HD5470
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2010 - 10:55 #8
Avatar billede Casperost Nybegynder
15. september 2010 - 15:34 #9
Hvilken af dem?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2010 - 15:40 #10
Catalyst control center, skulle jeg mene det er.
Bruger selv Nvidia, så jeg roder ikke inde på denne side ellers.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2010 - 12:03 #11
Hvad endte denne med?
Avatar billede Casperost Nybegynder
31. januar 2011 - 16:35 #12
Jeg fandt ud af det.. Tak for svarene
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2011 - 17:50 #13
Og hvad var så løsningen?