Avatar billede stagedk Nybegynder
12. september 2010 - 02:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kodeord på Harddisk

Kære Eksperten, jeg købte for snart 2 år siden en Acer Aspire ZG5 som jeg brugte flittigt et godt stykke tid.
Da jeg brugte computeren i skolen ville jeg sørge for ingen rodede ved den så jeg satte et bios kodeord og et harddisk kodeord på.

Jeg har så efter noget tid ville bruge den igen, men støder så på et Bios kodeord jeg skal taste, hvilket jeg gør og selvfølgelig kan jeg ikke komme i tanke om det. Nå, åben keyboardet og ned i motherboardet så jeg kan få taget det fordømte batteri ud, så langt så godt. Nu er Bios kodeordet fjernet, men jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan fanden jeg får fjernet kodeordet fra harddisken. Har været inde og kigge lidt på div fora dog uden held (med mindre jeg købte en PC3000), Så nu står jeg i den situatiion af at jeg skal have fjernet koden fra harddisken.
Hvad gør jeg?

Harddisken er en Western Digital: WD1200BEVS-22USTLock

Håber meget nogle vil hjælpe mig :)
Avatar billede Blueeyez Mester
12. september 2010 - 03:30 #1
Hvad har du låst den med? Og på hvilket niveau snakker vi? Altså er det kun et kode ord eller skal der etc være et usb stick eller andet sat til den før man kan få adgang?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2010 - 09:24 #2
http://www.hddunlock.com/
Kender ikke selv programmet skal siges.
Avatar billede stagedk Nybegynder
12. september 2010 - 10:52 #3
220661 - Har netop lige dissamblet min laptop for at kunne prøve det program af du foreslog, har måtte betale små 80 kr for en unlock kode, (ved det ligger langt langt højere her hjemme :-).)
Så lige nu står den og unlocker mit drev, jeg vender tilbage senere med resultat, men på forhånd tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2010 - 12:27 #4
Velbekomme.
Håber det lykkedes. 80 kr er vel ok, hvis du får adgang igen?
Avatar billede stagedk Nybegynder
13. september 2010 - 11:07 #5
Undskyld den lange svartid :-).
Harddisken er nu åbnet igen :-).
220661 gider du smide et svar ;) ?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 11:16 #6
Selvfølgelig vil jeg det.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2010 - 11:01 #7
lol det program er da ik alt for genialt hvis man blot kan unlocke harddisken så nemt? O.o
Avatar billede stagedk Nybegynder
03. oktober 2010 - 10:00 #8
Hehe, Blueeyez - Du skal godt nok betale 80 kr for hver unlock :-).
Men kan godt se din pointe lidt :)