Avatar billede lafemme Nybegynder
03. januar 2000 - 23:01 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Java på Mac

Hjælp, jeg er ved at rive håret af mig selv.
Er der nogen her der ved hvilket program jeg kan gemme .class filer i, til Mac.
Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal ende og begynde. Nogen ide?
Avatar billede gnarf Nybegynder
04. januar 2000 - 09:35 #1
Gemme .class filer i ???

Nu aner jeg jo ikke så meget om Java på Mac, men hvis du har et JDK eller noget, så følger der vel en jar indpakker med. Jar filer er næsten det samme som zip filer, de bruges bare til at "gemme" Java .class filer i.

I Sun's JDK til Unix og PC findes et Jar kommandolinie program, men det ved jeg ikke om findes til Mac....sorry.
Avatar billede lafemme Nybegynder
04. januar 2000 - 13:06 #2
Det jeg mener er, at jeg skal compilere filer, der er skrevet i ren txt-format, som feks. til class-filer.
Avatar billede gnarf Nybegynder
04. januar 2000 - 13:29 #3
Ok, check følgende, der er et MRJ Software development kit.

http://devworld.apple.com/java/

Jeg kan desværre ikke finde en nyere Java development kit en nedestående til MacOS, på Sun's egen java site. 1.0.2 er jo lidt outdated, men det er da bedre end ingenting. Måske linket oppe over er nok i sig selv, men ellers prøv Sun's.

http://web2.java.sun.com/products/jdk/1.0.2/installation-macos-mac.html

Held og lykke!
Avatar billede root Nybegynder
04. januar 2000 - 13:51 #4
du skal gemme din fil med teksten [source-koden] a lá mitprogram.java

derefter for at compile [gemme som .class] skal du skrive javac mitprogram.java

derefter for at køre det skal du skrive java mitprogram

alt dette er selvfølgelig forudsat at du har installeret en jdk til mac!!

held og lykke