Avatar billede jens_32 Nybegynder
09. september 2010 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SBS 2008

Jeg sidder med en SBS 2008.

Jeg kan intet installere fra internettet.

Når jeg går i instillinger i min browser, kan jeg ikke ændre sikkerhedsinstillingerne til en mindre sikker status.

Jeg har ellers administrator status på den bruger jeg er inde med.

Hvordan får jeg kontrol over det nævnte?
Avatar billede nfssister Forsker
09. september 2010 - 15:31 #1
Når du siger installere, så mener du add-ons og downloads ?

Du skal ind i fanen Advanced inde i internet indstillinger. Derinde der kan du finde block download content osv.
Avatar billede Timoddk Nybegynder
09. september 2010 - 15:44 #2
I dit server manager vindue, under Security information er der noget der hedder Configure IE ESC(Enhanced Security Configuration), dette har du mulighed for at slå fra for administrator kontoen.

Når det er slået fra kan du downloade filer, og du slipper de irreterende vinduer der popper op hver gang du besøger en side.

Ovenstående er baseret på en Windows Server 2008 R2 installation. Kan ikke huske lige præcis hvordan det ser ud på en SBS, men nu ved du ihvertfald hvad du skal lede efter.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
09. september 2010 - 15:45 #3
Der findes ikke det punkt du skriver.

Hvis jeg går på sikkerhed og internet er alt blændet af.

Jeg kan i intra og trusted tilføje de sider som jeg ønsker men det hjælper ikke.
Avatar billede Timoddk Nybegynder
09. september 2010 - 15:52 #4
Er ret sikker på hvis du følger min vejledning deroppe, så løser det dit problem. :)
Avatar billede jens_32 Nybegynder
09. september 2010 - 15:52 #5
Tak for det timoddk... det var løsningen.
Avatar billede nfssister Forsker
09. september 2010 - 15:53 #6
Du skal ikke derind... du står inde i fanen security. Du skal ind i fanen Advanced
Avatar billede Timoddk Nybegynder
09. september 2010 - 15:54 #7
Selv tak :)