Avatar billede snehvide-dk Nybegynder
09. september 2010 - 14:35 Der er 5 kommentarer

HP pavilion systemgendannelse

Hej, er der nogen der ved hvad man kan gøre, når man har prøvet at genetablere sin bærbare HP, med de gendannelses dvd'er man selv skal brænde fra pc'en. Jeg prøvede at gendanne med dvd'erne, og den spurgte om den skulle formattere, og det sagde jeg ja til. Jeg prøvede flere gange, og første gang, nåede den op på 48% hvorefter der fremkom en blå skærm, med teksten:
STOP: 0x000000F4 (0x00000003,0x857FED88,0x857FEEEC,8095AA0E)

Der er i alt forsøgt 2 fra dvd, hvor den nåede op på 48% og 2 gange med tryk på F11 og derefter gendannelse fra gendannelses partition, begge gange der nåede den op på 3 %, før den samme fejl på blå skærm kom frem.
Det er en pc jeg bruger meget, og det vil være en stor hjælp hvis nogen kan give brugbar vejledning. Jeg er ikke selv den helt store ekspert.
på forhånd tak
Snehvide
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
09. september 2010 - 14:54 #1
HEjsa :)

I din bios (Delete eller f2) Ved opstart., Har du mulighed for at ændre Sata Operation Mode.

Der er der mulighed for at vælge AHCI og ATA (Eller noget andet)

Prøv at ændre dine instillinger fra ahci til (Det der nu lige er muligt)

Det er måden hvordan pcen håndterer harddisken.

//
ZirexDK
Avatar billede snehvide-dk Nybegynder
09. september 2010 - 15:31 #2
Den valgmulighed er der ikke i min bios, men ud over det, tror jeg ikke der er sata HD i, men tak alligevel
Avatar billede fromsej Praktikant
09. september 2010 - 19:20 #3
Bedste bud er harddisken:
http://forums.techguy.org/windows-xp/497012-solved-bsod-0x000000f4-please-help.html
Prøv Rollin rog´s forslag om at pille den ud og montere den igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. september 2010 - 19:21 #4
Der er flere forslag i tråden, og det blev løst.
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
22. august 2011 - 12:18 #5
Lad os få lukket denne..

Og lad os lige få løsningen med til andre brugere...