Avatar billede ado.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 14:42 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

700Mb cd\'er

Jeg har lige fået en gammel HP brænder:
HP CD-Wrighter Plus 8210e

Desværre kom 700Mb/80min cd\'erne først rigtigt frem efter at denne brænder blev lavet.

Derfor kan jeg p.t. ikke brænde mere end 650mb på mine 700Mb cd\'er.
Men jeg har gennem HP fået fortalt at brænderen kan brænde på 700Mb cd\'er, men de vil ikke fortælle mig hvordan ,da det ikke er med i deres support til denne brænder!

Er der nogen af jer, som kan hjælpe ??
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 14:43 #1
Hjælper det at opdater til de nyeste drivere???
Avatar billede ado.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 14:44 #2
Aner det ikke - Kan ikke finde nogen!
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 14:47 #3
2 sek... jeg kigger lige om jeg kan finde nogen...
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 14:48 #4
Ok... kig lige her:
http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpcdwriter18532_swen.html
Der ligger nogle drivere (er det ikke godt nok sådan en brænder du har?)

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 14:49 #5
Du kunne prøve at hente en Firmware til din brænder, miraklernes tid er ikke forbi ;o)
Avatar billede makse Nybegynder
24. juli 2001 - 14:49 #6
Hvilket brænder program buger du?
Prøv evt. med Nero Burning. www.ahead.de
Avatar billede brum Nybegynder
24. juli 2001 - 14:49 #7
Jeg kunne indtil for nylig da sagtens brænde op omkring 700mb på min hp8100i. Nu gider min bare ikke længere lukke CD\'erne med så meget data (æv!)
Avatar billede gitrian Nybegynder
24. juli 2001 - 14:50 #8
Dette er alt hvad HP har.

Det ser ikke ud til der er nogen firmware opgradering, dsværre.

http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpcdwriter18532_swen.html
Avatar billede ado.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 14:50 #9
Har selv haft kikket på disse \"drivere\".
Men hvilken er det du mener jeg skal bruge ??
Avatar billede gitrian Nybegynder
24. juli 2001 - 14:50 #10
sunlock.dk >> Sorry -> Havde lige overset dit link. Trækker mit svar tilbage :-)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 14:52 #11
zbs <<<

Det går nok... jeg tror jeg overlever ;)

ado.dk <<<

Hvilket OS?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 14:58 #12
Desværre er kundedriverservice ikke HPs stærke side, som makse skrev i et forum, \"hvorfor gøre det let for kunderne!\"

Jeg næsten sikker på at HP ikke selv laver deres brændere, lige som B&O heller ikke laver deres indbyggede taperecorders og CD-afspillere, de bliver lavet i en eller anden baggård i Østen ;o)
Avatar billede ado.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 14:59 #13
Win 98
Avatar billede gitrian Nybegynder
24. juli 2001 - 15:03 #14
Hvilket brænderprogram bruger du ??
Avatar billede liquidass Nybegynder
24. juli 2001 - 15:05 #15
brug et andet brænder program.... NERO burning rom .... eller en nyere version ag easy cd creator
Avatar billede gitrian Nybegynder
24. juli 2001 - 15:06 #16
http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/get_doc.pl?SNI=hpcdwriter18532&LC=information_storage&Tfile=lpg40817

* The HP Surestore 8100 series drives can write up to 78 minutes 30 seconds on an 80-minute disc.
* Easy CD Creator 3.01d and later will allow recording data or audio on an 80 minute disc, but it is not supported through the Wizard. Use the main interface instead.
NOTE: My CD v 2.5 release
Avatar billede ado.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 15:11 #17
Jeg bruger EasyCD 3.5
Avatar billede bbs Nybegynder
24. juli 2001 - 15:17 #18
Der er kommet en version 5.0, den koster vidst heller ikke det vilde på markedet idag ..
Avatar billede grandmaster Nybegynder
24. juli 2001 - 15:30 #19
HP-brændere fra 8200 serien og nyere kan brænde 80 min. CDér...problemet er SW. Der må du ikke bruge guiden, for så virker det ikke...
Og kundeservice er HP\'s stærke side...retaxes:-)
og HP laver selv deres brændere...
(jeg har tidligere arbejdet på HP CDR-support)
Avatar billede ado.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 16:22 #20
Grandmaster: Hvad er SW og hvilken guide er det jeg ikke må bruge ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 16:32 #21
grandmaster> En hver so synes om sine grise ;o)
Du må da kunne hjælpe, kan man f.eks ikke hente en firmware til mandens model?
Jeg er ikke modstander af HP, jeg har trods alt en OfficeJet 1150C der har kørt fint i 5 år, en gang imellem har jeg splittet den ad og renset den, men deres support er noget besværlig!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. juli 2001 - 17:28 #22
Jeg har set noget om det på windows hjemmeside, men spørg mig ikke hvor......har ikke lige tiden til det nu, men hvis ikke der er nogen der har fundet det i aften, så skal jeg nok
Avatar billede t-rexz Nybegynder
25. juli 2001 - 03:42 #23
Hvis du stadig bruger EasyCD 3.5 skal du springe den guide som automatisk starter over. Altså du skal lukke den og manuelt vælge om det skal være data/audio og hvilke filer/tracks der skal på.
Avatar billede ado.dk Nybegynder
09. august 2001 - 18:56 #24
??
Avatar billede bbs Nybegynder
09. august 2001 - 18:57 #25
Kanon dårlig karma!