Avatar billede ZirexDK Nybegynder
09. september 2010 - 10:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SB Firmaet skal have opgraderet sin server.

Hej Eksperter.

Scenariet er følgende:

Firmaet har idag en eksisterene Small business server 2003 server. Der er blevet for lille pga virksomhedens massive tilgang af medarbejdere.

Der skal nu laves :

1 Stk. Windows Server 2008 R2 (Domain Controller, Fil-server)
1 Stk. Windows Server 2008 R2 (Exchange 2007/2010)
1 Stk. Windows Server 2008 R2 (Sharepoint 2007/2010)

nu er mit spørgsmål så,
Hvis man har et Active Directory Domain på SBS 2003, Kan dette så migreres over på Windows Server 2008 R2, Så jeg ikke skal rundt til samtlige 80 Bærbare pcere, og Tilføje dem domain, kopiere profil M.M

Og hvad med exchange og sharepoint? Er der en nem måde til at overføre Exchange/sharepoint Dataene på?.

Er der nogle ting jeg skal have i tankerene inden det her projekt?.

Serveren bliver en Monster Server, Alle de her servere skal køre virtualiserede på 1!! Det bliver nice (griner)

Håber i kan svare mig på dette.

//
ZirexDK
Avatar billede Timoddk Nybegynder
09. september 2010 - 10:54 #1
Der findes diverse migrerings tools hvor dette kan lade sig gøre.
Jeg har fundet en her fra microsoft.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=AE279D01-7DCA-413C-A9D2-B42DFB746059&displaylang=en

Til Exchange og Sharepoint ved jeg der findes der lign. tools til at migrere med, evt. brug google til at finde disse..

Held og lykke med projektet..
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
09. september 2010 - 11:19 #2
Takker for kommentaren timoddk.

Vil gerne høre om der er nogen der har In live experience med dette Problem..

//
ZirexDK
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
06. oktober 2010 - 15:26 #3
Timoddk Ligger du lige et svar her? :)
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
05. august 2011 - 12:07 #4
Da timoDK har valgt ikke at svare på denne tråd. trækker jeg point selv. skulle timodk nu være imod dette bedes han PM mig,

//
ZirexDK
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
12. august 2011 - 01:43 #5
Hej ZirexDK

Jeg kan godt hjælpe dig med en migreringsplan fra SBS2K3 til 2008r2, men jeg kan se at tråden er forholdsvist gammel.

Lykkedes det smertefrit? :)