Avatar billede i-jinx-u Nybegynder
09. september 2010 - 03:45 Der er 1 kommentar

FTP Lås

Hej alle

Jeg har smidt en fuldt funktionel hjemmeside op for en ven på hans domæne via ftp. Han har selv koder til hans ftp og bruger det en del til at smide ting op på nogen af hans subdomæner.

Det jeg har brug for hjælp til er, hvordan kan man "låse" en mappe i ftp'en? Kan man det? Sådan at han f.eks. har en mappe der hedder /hjemmeside og når han prøver at tilgå mappen skal han indtaste et kodeord.

Er det muligt? Eller er der nogen der har nogen fif/tricks?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 17:31 #1
lav 2 brugere til ham.

den ene giver adgang til hans hjemmeside indhold, den anden giver adgang til en mappe han kan rode rundt i.

og så til at han ikke kan hoppe op af mappen til roden, og så ned i den anden mappe.