Avatar billede dwr Nybegynder
09. september 2010 - 01:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

S-Video+Jackphone til Scart = Flimmer, men fin lyd?

Jeg sidder med følgende setup:

Computer:
ASUS M2A-VM
AMD X2 4800+
ASUS EN7600GT SILENT
Windows 7 Professional

TV:
Philips Billedrørs-TV Widescreen 28" (28PW5406/01)

Forbindelsesled:
S-Video+Jackphone til Scart (I sådan en færdigsamlet løsning).

I Windows kan jeg kun vælge 29 eller 30hz interlaced, men så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så er det 60hz. De vælger bare at halvere 60hz til 30hz som beskrivelse fordi, det er interlaced.

Lyden går igennem, som den skal.
Billede ligner en sort skærm, der flimrer (sådan vertikalt halvhvidt flimmer).

Jeg har prøvet ved en del forskellige opløsninger og ingen af dem virker (640x480, 720x480, 720x576, 800x600 og 1024x768). Jeg har også prøvet ved både 29 og 30hz.

Der er den nyeste driver fra Nvidia installeret og Windows 7 er nyinstalleret.

Hvis jeg går ind i Nvidia Kontrolpanel og skifter instillingen fra NTSC til PAL på mit TV, så hjælper det ikke på TV-billedet, når jeg trykker apply. Til gengæld bliver min TFT skærm sort og billedet kommer ikke tilbage før jeg genstarter maskinen ved at trække stikket ud.

Er der nogen, der har den ringeste idé om, hvad der er galt?
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
09. september 2010 - 07:10 #1
Ja lidt. I DK bruger vi 50 Hz som grundlag for tv (PAL)
I dag er de fleste tv 100 hz (det dobbelte) og 200 hz er på vej i 3D tv (der skal jo dobbelt så mange billeder til ved 3D)
Jeg har ikke noget løsningsforslag, men det skal nok findes et sted under billedfreqvens på PCen. Og jeps, det er så ikke sikkert at du samtidigt kan få billede på PCen, med mindre du roder med et dual-skærmkort.
Personligt har jeg aldrig kunnet få et S-video kabel til at virke, og tro mig: Jeg har prøvet.
Avatar billede dwr Nybegynder
09. september 2010 - 11:15 #2
Ok. Nu har jeg så fået S-Video til at fungere flere gange før med andre maskiner. Dog har jeg aldrig prøvet med et Widescreen TV eller Windows 7.

Normalt plejer jeg godt at kunne få billede på TFT og TV-samtidigt. Der er jo 2 DVI udgange og en S-video udgang.

TV'et er meget gammelt og jeg tvivler på, at det er 100hz.
Avatar billede dwr Nybegynder
09. september 2010 - 17:38 #3
Problemet er løst.
S-Video signal SKAL gå gennem S-Video indgangen.
SCART kanalen kan åbenbart ikke modtage S-Video signalet.
Avatar billede dwr Nybegynder
09. september 2010 - 17:38 #4
Skriver lige et svar selv.