Avatar billede rasm5574 Nybegynder
09. september 2010 - 00:58 Der er 9 kommentarer

Kan ikke installere SP3 til XP Media Center

Hej.

Jeg har et problem da jeg ikke kan installere SP3 til min computer. Det er rimelig vigtigt, at jeg får det snarest muligt, da jeg har fået en TDC Homebox, som kræver at jeg har SP3, for at kunne få trådløs forbindelse til internettet.

Problemet er når jeg vælger den til automatisk at opdaterer, med Windows Update, så stopper den ca halvvejs og siger "Adgang nægtet". Derefter prøvede jeg at downloade SP3 manuelt og installere på denne måde, men denne gang kom den frem med at jeg havde forkert sprog. Det forstår jeg dog ikke, da jeg har en dansk version af Windows og havde downloadet den danske. Så prøvede jeg at downloade den engelske, men samme resultat kom frem.

Herefter har jeg ledt og søgt på diverse fora med folk der har samme problem, men der er intet der har hjulpet. Havde prøvet denne guide http://support.microsoft.com/kb/949377#fixit4me fra windows egen hjemmeside, hvor jeg skulle lave en Reset.cmd, hvor den skulle ændre nogle rettighedsfiler. Det virkede, men siden det har windows ikke kommet frem med den automatiske opdatering med SP3, så har ikke kunnet afprøvet om det virker.

Håber I kan hjælpe snarest muligt ;) På forhånd tak.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. september 2010 - 07:27 #1
Medie center XP findes kun på Engelsk med Danske sprog pakker, så det er den Engelske SP3 du skal have fat i, du må undersøge om den til Medie Center er anderledes end dem du har prøvet ind til nu.
Avatar billede azerty Juniormester
09. september 2010 - 08:30 #2
Bare en tanke:

Hvis det er et ældre Windows XP uden Service Pack, kan man ikke uden videre installere SP3. Man er nødt til at installere SP1a eller SP2 først...
Avatar billede rasm5574 Nybegynder
09. september 2010 - 10:01 #3
Tak for svarende.

Silbidor: Jeg har prøvet installere med den engelske, men den kommer frem med samme fejl. Men vil prøve senere idag at lede videre om der er andre versioner på Microsofts hjemmeside.

azerty: Jeg har SP2 installeret på min computer, så den burde kunne installere SP3 uden problemer.
Avatar billede rasm5574 Nybegynder
09. september 2010 - 12:34 #4
Jeg har lige set på http://www.xpmediacentre.com.au/community/media-center-tech-news/28083-windows-xp-mce-sp3-schedule-updates.html at jeg kun kan opdatere til SP3 vha. Windows Update, men den kommer ikke frem med Windows Update mere efter jeg har prøvet at fixe problemet ed "Adgang nægtet". Hvordan får jeg computeren til at komme frem med Windows Update? Har prøvet at sætte den til at opdatere på et tidspunkt på dagen, men der kom ikke noget frem på det pågældende tidspunkt.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. september 2010 - 13:27 #5
Det kan være at din XP bliver registreret som en pirat kopi, er den lovlig så skal du henvende dig til Microsoft DK.
Avatar billede theman1234 Nybegynder
09. september 2010 - 16:48 #6
azerty@          du behøver ikke at installer sp1 og sp2 --- sp3 indeholder begge pakker og nyere fixes
Avatar billede azerty Juniormester
09. september 2010 - 20:56 #7
Jo, man gør.

Det er muligt, at man kan installere SP3 fra Windows Update på et Windows XP uden SP - har aldrig prøvet det.

Men hvis man downloader hele pakken, skal man have SP1a eller SP2 installeret. Microsoft skriver ikke noget om det, så vidt jeg kan se, men jeg ved det bare(!), og det er der også andre, der gør:

http://www.softwarepatch.com/windows/windows-xp-service-pack-3.html

"However, you must have installed either Windows SP1 or SP2 before SP3."

Til gengæld kan man godt slipstreame SP3 på et XP uden Service Pack.

---

Men dette er jo ikke spørgerens problem, så nok om det.
Avatar billede rasm5574 Nybegynder
10. september 2010 - 10:18 #8
Jeg har nu endeligt fået SP3 installeret, men det har ikke hjulpet på mit andet problem med at få trådløst internet. Når jeg prøver at installere det trådløse internet med TDC Homebox's CD, kommer den frem med fejlen om, at jeg ikke har den seneste nye service pack, hvilket jeg er HELT sikker på jeg har nu.

Jeg vil senere idag prøve at ringe til TDC og få løst problemet derfra. Kan simpelthen ikke gennemskue hvad problemet er, men mange tak for hjælpen ellers :o)
Avatar billede rasm5574 Nybegynder
10. september 2010 - 15:48 #9
Hey igen. Nu har jeg snakket med TDC og de kunne i finde en løsning på problemet. Først prøvede de at skifte krypteringen, men uden held. Da TDC-manden var tom for idéer, var hans sidste bud, at det var mit netkort der var for gammelt. Kan det virkelig passe jeg skal købe et nyt netkort pga. det? (Har en D-Link AirPlus G+ DWL-G520+ Wireless PCI Adapter)