Avatar billede sijmonj Nybegynder
08. september 2010 - 22:04 Der er 4 kommentarer

snif computere som er på ens netværk

Hej, jeg ville høre om nogen kendte til et program så jeg kan finde ud af om der er andre computere sluttet til mit trådløse netværk, da jeg synes det kører rigtig langsomt.

det kan os være modemmet / routeren som er dårlig fordi.

hver gang jeg restarter modemmet og routeren så er nettet rigtig hurtigt, men så bliver det langsommere og langsommere og til sidst så er det så langsomt at enten skal jeg selv restarte det hele eller også, så går nettet helt af, af sig selv og så kommer det på igen og så er det vildt hurtigt igen, som om den bliver fyldt med catche eller sådan noget.

Håber en kan hjælpe
TAk på forhånd
08. september 2010 - 22:11 #1
Provokation: Du er også langsommere til at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål (Point ude: 1.207) -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/sijmonj ?

---

Derefter kan du få fidusen...
Avatar billede aners Nybegynder
08. september 2010 - 22:14 #2
Du kan starte med at kigge i router/accesspoint, se efter 'client list' eller tilsvarende. Er der brugere på du ikke kender til?

Det kræver lidt omtanke at beskytte et trådløst netværk, et eksempel kunne være:

1) Opret dhcp-leases til ønskede klienter, afvis resten.
2) Aktiver dhcp-snooping på uplink til accesspoint
3) Krypter med WPA/WPA2

Du kan evt. logge trafikken vha. en hub og Wireshark mellem firewall og uplink til switchen.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2010 - 22:25 #3
det kunne være en dårlig router eller dårlig firmware til den. f.eks har mange haft problemer med bitorrent.

f.eks en wrt54 med standard firmware.
Avatar billede sijmonj Nybegynder
16. november 2010 - 16:12 #4
tak :) smid svar