Avatar billede JonathanW Nybegynder
08. september 2010 - 15:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Google Chrome stavekontrol

Jeg har lige installeret Google Chrome.

Desværre har den, det der i Word kaldes 'løbende stavekontrol'. Også når jeg skriver denne meddelelse.

Den vil jeg gerne deaktivere. Og når jeg skriver mails vil jeg gerne blot kunne lave stavekontrol bagefter, lige før jeg sender mailen.

Når jeg klikker på 'svensknøglen' og vælger værktøjer, er der ikke noget der hedder stavekontrol. Hrmmmfff ....

Jeg har søgt og søgt hos Google themselves. De fortæller mig en hel masse ting, bare ikke noget der besvarer dette.

På forhånd tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. september 2010 - 17:43 #1
Avatar billede JonathanW Nybegynder
08. september 2010 - 19:48 #2
Hej Vejmand.

Tak for din respons.

Svaret er 'nej'. Jeg har været der hvor du henviser til. Og der henvises til menupunktet 'stavekontrol-' som jo ikke eksisterer hos mig.

Jeg håber at andre af jer har et bud.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. september 2010 - 19:58 #3
Hmm, måske jeg misforstår dig, men den henviser ikke til et menu-punkt, men en checkbox.

Options -> Under the Hood -> Change font and language settings -> Languages

Her burde der være en checkbox, er det den du mangler?
Avatar billede JonathanW Nybegynder
09. september 2010 - 15:05 #4
Hej Vejmand,

Tak for din indsats.

Nu har jeg løst det på en helt anden måde. Måske er det ikke den eneste måde, men det virker.

Jeg har installeret Firefox.

Ved en tilfældighed - de kommer jo sommetider meget belejligt - da jeg skrev en mail i dag, kom jeg til at trykke på højre musetast og så at stavekontrol kan vælges til eller fra.

Det gik jeg videre ind i og så at jeg kunne installere ordbog fra Nettet. Det er nu gjort.

Nu kan jeg vælge stavekontrol on/off og hvis on kan jeg med højre musetast vælge andet ord eller tilføje til ordbog.

Det fungerer rigtig godt.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. september 2010 - 21:26 #5
Oki, godt du fik det til at funke.  :-)

Husk at lukke spørgsmålet ved selv at sende et "Svar" som du efterfølgende accepterer.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
10. september 2010 - 10:58 #6
Tak Vejmand. Det vidste jeg ikke !
Avatar billede svennept Praktikant
09. august 2017 - 03:02 #7
Hej JonathanW
For Chrome er det såre simpelt. Du have Ordbogen stående fast i Dock, så har du dit Højre-Klik  :-D
Den er dog ikke så effektiv som den i Firefox/Thunderbird.
Jeg gør faktisk som dig, bruger Firefox og Thunderbird til mine skriblerier. Dette er dog skrevet i Chrome og den har vel klaret sig til 7 med en pil opad på en skala fra  0 > 10

At de såkaldte "eksperter" ikke véd noget så SIMPELT fatter jeg ved-gud ikke. Både her men også på nettet. Jeg googlede Stavekontrol og ganske rigtigt, en skov af irrelevante web-sider forplumrede det hele. Der er vist nogle, der bør stramme ballerne noget så HEFTIGT !!

Mvh
Avatar billede svennept Praktikant
09. august 2017 - 03:16 #8
Der skulle selvfølgelig have stået: Du skal have Ordbog stående.....