Avatar billede fasterlars Nybegynder
08. september 2010 - 14:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valg af løsning til app/form der ligner en papir formular

Hej.

Jeg skal lave en applikation som kort fortalt skal ligne et eksisterende stykke papir. Dette papir er en slags formular eller oversigt, f.eks. ligesom den PBS sender ud pr. post.

Istedet for at udfylde dette papir kan man udfylde formen. Med checkboxes, textfields osv.

Det vigtige er dog, at formen IKKE ligner en form, men derimod papiret. Dvs. mulighed for baggrundselementer, textboxes ikke skal have deres normale look med hvid baggrund og sort ramme udenom osv. Alle controls skal så at sige være lette at customize.

Hvordan opnår man et sådan resultat på letteste måde?

På forhånd tak for jeres tid :)

Mvh
Lars
Avatar billede madand Nybegynder
08. september 2010 - 15:21 #1
Er det en form på en hjemmeside? for som du beskriver det, kan det hele laves i XHTML og CSS.
Det der skal submitte formen kan være hvilket som helst programmerings sprog.
Avatar billede fasterlars Nybegynder
08. september 2010 - 15:32 #2
Nej, det skal være en en winapp (desværre).
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. september 2010 - 16:25 #3
Jeg vil anbefale dig at lave en WPF applikation (Windows Presentation Foundation). Her er det utroligt nemt at lave om på bordercolor og lignende for textbokse og comboboxe og andre controls.

Det kan også lade sig gøre i en Windows Forms applikation, men der er det lidt mere besværligt, da du bliver nød til at nedarve fra en control, og override OnPaint metoden.
Avatar billede fasterlars Nybegynder
08. september 2010 - 22:19 #4
Ok, jeg vil se nærmere på WPF. Tak :)