Avatar billede driis Nybegynder
03. januar 2000 - 22:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med ISDN

Jeg har en ISDN opkobling med et Eicon Diva TA. Det virker fint i 5 minutter af gangen, derefter får jeg meget dårlig overførsel eller slet intet. Nogle gange løses problemet ved at opdatere browseren eller åbne et nyt browservindue, andre gange må jeg logge af og på igen for at få ordentlig overførsel. (Problemet findes på alle hjemmesider men også på mail- og ftp-servere)
Hvad gør jeg?
Avatar billede getalife Nybegynder
03. januar 2000 - 22:23 #1
Det du skal gøre er at jorde din computer... dvs. et kabel fra kabinettet til feks en radiator.
Ellers skal du prøve at udskifte dine netværks protokoller.

Getalife
Avatar billede getalife Nybegynder
03. januar 2000 - 22:28 #2
Hmm... hvorfor tænker du så nok...
Grunden til at du skal jorde din PC er at der sikkert er spændings forskel imellem PC, DIVA og NT boksen.. med en jording løses dette.

Det andet forslag er fordi at det kan være dine netværks protokoller der er lidt defekte.
Avatar billede htx98i17 Professor
04. januar 2000 - 10:04 #3
Ring til Teledanmark ISDN Support. De kan gå ind på din isdnforbindelse og tjekke den og dit modem. Finder de fejl, kan de i de fleste tilfælde rette det med det samme. tlf-nummeret er 145
Avatar billede getalife Nybegynder
04. januar 2000 - 10:17 #4
Eh... nej... 145 er fejlservice på IDSN2 og de har ikke noget at rette. Linien virker jo på det andet "modem".
70118080 er nummeret til ISDN2 Hotline der tager sig af denne type problemer.
Avatar billede htx98i17 Professor
04. januar 2000 - 10:23 #5
det nummer kiggede jeg også efter, men kunne ikke finde det på teledanmarks hjemmeside. :o(
Avatar billede getalife Nybegynder
04. januar 2000 - 10:25 #6
Det er hemmeligt .. sccchy !! ;o)
Avatar billede getalife Nybegynder
04. januar 2000 - 10:43 #7
Hovsa.... det var lissom det forkerte spørgsmål... heh...
70118080 tager sig ikke af flowproblemer på internettet.. det er internet udbyderen der gør det :o)
Avatar billede batman Nybegynder
05. januar 2000 - 09:10 #8
Jeg har samme problem med mit Eicon Diva, jeg har prøvet med forskellige udbydere. CyberCity var den værste, der stoppede dataflow efter et par minutter og jeg måttet koble af og på igen for at få flow igen (det er dog ikke konstant, nogle gange kan jeg være på i længere tid uden problemer). Jeg prøvede så TeleDK, og her er problemet mindre, der er godtnok stop i flow'et, men der kommer gang i det igen efter et lille stykke tid (20 - 40 sek.)

Min PC er jordet efter alle kunstens regler med EDB-stik (opsat af elektriker). Jeg har ledt efter en løsning længe, men har ikke kunne finde noget. TeleDK har testet linien for støj, men ikke fundet noget :o(

Jeg har tilmeldt mig Mobilix, så alt trafik på mine telefoner går gennem dem til en lavere takst, kan det mon have noget med det at gøre? Man kunne få den tanke, at TeleDK er lidt ligeglade med de kunder, som alligevel ikke betaler i deres kasse.
Avatar billede driis Nybegynder
06. januar 2000 - 00:37 #9
Jeg havde snakket med TeleDK, før jeg oprettede spm'et, uden at få noget ud af det. Nu har jeg "jordet" min maskine, og det har løst problemet... Tak!
Avatar billede getalife Nybegynder
06. januar 2000 - 09:31 #10
batman > det du kan prøve er at sætte porthastigheden ned på din computer.
Jeg kunne forestille mig at det er porten der volder dig problemer.
Avatar billede getalife Nybegynder
06. januar 2000 - 09:31 #11
driis >
Hvilken del af Tele DK har du snakket med ?