Avatar billede Cooksi Nybegynder
08. september 2010 - 11:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af varekurv i php/my sql??

Hej alle i eksperter

Jeg skal have oprettet en varekurv i PHP, som skal samarbejde med MySQL - jeg har ikke en dyt forstand på, hvordan jeg gør - og jeg ville høre, om nogle af jer har erfaring med dette? Hvordan gør man, og er der en tutorial, som kan forstås af en novice?
Jeg har domæne/hosting hos One.com og forventer at tilkøbe betalingssystem hos Epay.dk - men jeg har brug for hjælp til at sætte det op.
Jeg har "kun" forstand på HTML og en smule java - så "blondine-sprog", tak :o)

Jeg håber i kan hjælpe...
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. september 2010 - 12:08 #1
Ville nok anbefale dig at tage en færdigudviklet ála os commerce
Avatar billede Timoddk Nybegynder
08. september 2010 - 12:39 #2
Jeg kan anbefale dig at læse lidt om Joomla. Det er et gratis cms system hvorpå du kan tilføje massevis af gratis applicationer, som feks. en webshop.

Jeg anbefaler også du lige søger på google efter nogle Joomla tutorials, da det er et ret omfattende cms for nybegyndere.

Du kan hente Joomla på http://www.joomla.org/
Du kan hente en dansk sprogpakke til Joomla på http://www.joomla.dk/

Her er nogle af de e-Commerce Apps du kan hente, nogle koster penge, andre er gratis.
http://extensions.joomla.org/extensions/e-commerce
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. september 2010 - 12:44 #3
Så ville jeg nok hellere anbefale wordpress, hvilket er 1000 gange lettere at gå i gang med. Har selv siddet med både Joomla og wordpress og efter min mening så er Joomla ALT for avanceret. Ved ikke hvor mange gange jeg har måtte ind i koden og rette bugs :(
Avatar billede Timoddk Nybegynder
08. september 2010 - 14:00 #4
Det har du sikkert ret i, som jeg selv sagde er Joomla et ret omfattende cms for en nybegynder. Om man har samme muligheder hvad angår Commerce systemer med Wordpress er jeg ikke klar over, da jeg stort set kun har arbejdet med Joomla. Men det må du kunne svare på Michael :)
Avatar billede Timoddk Nybegynder
08. september 2010 - 14:05 #5
Jeg fandt forresten en gratis Varekurv som du efterspurgte, du skal dog bruge den igennem Joomla.

http://extensions.joomla.org/extensions/e-commerce/shopping-cart/13184
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. september 2010 - 14:19 #6
Findes både til Joomla og Wordpress og er begge understøttet af epay.
Avatar billede Cooksi Nybegynder
08. september 2010 - 21:42 #7
Hold da op i er effektive - jeg kigger lige nærmere på jeres links :o)