Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
07. september 2010 - 22:42 Der er 8 kommentarer

Fjerne horisontal scrollbar i iFrame?

Hej Eksperter..

Dette spørgsmål er sikkert hurtigt og meget nemt at løse.

Som i kan se her http://photogear.dk/price-comparison, har jeg et amazon butiksvindue, sat ind som et iFrame. Der dukker dog en grim horisontal slider op, der slet ikke er nødvendig.

Mit spørgsmål er, hvordan fjerner jeg den horisontale slider, når jeg gerne vil bevarer den vertikale, når man trykker ind på et produkt.

her er min kode:

<iframe src="http://astore.amazon.co.uk/highendphotge-21" width="90%" height="900" frameborder="0" scrolling="auto"></iframe>

På forhånd tak.

Niels
Avatar billede aners Nybegynder
07. september 2010 - 23:34 #1
Det er ikke

<iframe src="http://astore.amazon.co.uk/highendphotge-21" width="90%" height="900" frameborder="0" scrolling="auto"></iframe>

som er problemet, men dine øvrige div's.
Avatar billede Rebjorn Nybegynder
08. september 2010 - 08:22 #2
<style type="text/css">
iframe {
overflow-x: hidden;
overflow-y: scroll;
}
</style>

Problem solved?
Avatar billede Rebjorn Nybegynder
08. september 2010 - 08:26 #3
Forresten. Den horisontale scrollbar er ikke synlig på iphones safari browser.
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
09. september 2010 - 21:23 #4
Hej rebjorn.. jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod dit indlæg, hvor skal min kode stå`?
Avatar billede Rebjorn Nybegynder
09. september 2010 - 21:35 #5
I din header :)

<head>
// kode her
</head>
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
09. september 2010 - 21:42 #6
Tak.. prøver det med det samme
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
09. september 2010 - 22:01 #7
det virkede sådan da, det fjernede den i bunden.. men nu er der kommer en scroll bar i højre side på alle mine iframes.. også den der slet ikke er noget scroll på.
Avatar billede Rebjorn Nybegynder
10. september 2010 - 08:28 #8
Altså.

Gør sådan her i stedet:

...
iframe.fixXScrolling
{
  overflow-x: hidden;
}
...

I stedet for det jeg skrev. Og når du laver dit iframe skriver du det her i dit tag:
<iframe src="http://astore.amazon.co.uk/highendphotge-21" class="fixXScrolling" width="90%" height="900" frameborder="0" scrolling="auto"></iframe>