Avatar billede besida Nybegynder
07. september 2010 - 21:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsæt billede på ark2 til ark38 via VBA

Hej

Jeg har en excel fil med ca. 45 ark.
Arkene ark2 til ark38 har samme design i området a1 til g8.
Er der nogen der kan hjælpe med et stykke kode, til at indsætte samme billede på alle ark via en makro? eller nogle gode råd?

Billedet skal hentes fra Ark1, a5 ( skal evt. indsættes i en imagebox eller en cellen a5 ) og indsættes i ark2-ark38 i celle A1.

Er dette muligt?

Mvh

Daniel
07. september 2010 - 21:18 #1
Du er med på, at du kan editere alle 36 ark på én gang?
Markerer du dem med shift knappen holdt nede skifter excel til gruppe editering og alt, hvad du gør sker på alle ark samtidig.

Og svaret på dit spørgsmål: Ja, det er muligt ;-)
Avatar billede besida Nybegynder
07. september 2010 - 21:46 #2
Hej Thor

Det er jeg helt med på, men det vil være lettere med en makro, til at køre det. :)
08. september 2010 - 07:12 #3
Hvis du optager en makro med det du gerne vil have lavet på det enkelte ark kan du med koden

Dim i as integer
for i = 2 to 38
  worksheets(i).select
  call dinmakro
Next

Få det til at køre på de 36 ark.
(skud fra hoften - ej testet)
Avatar billede besida Nybegynder
11. september 2010 - 23:36 #4
Det virker helt fint.

Tak for hjælpen:)

Sender du et svar?
12. september 2010 - 10:06 #5
Super