Avatar billede foffer Nybegynder
07. september 2010 - 21:04 Der er 3 kommentarer

Problem med BIOS opdatering - ASUS P5N-E SLI

Hej med jer.

Jeg har et problem angående en BIOS opdatering jeg gerne vil lave på mit motherboard.

Jeg kører windows 7 64 bit.

Jeg har fundet det rigtig tool inde på support.asus.com. Men når jeg henter filen og kører den, får jeg af vide at jeg ikke kan køre filen, da den ikke er 64bit kompatibel. Dette sker også selvom jeg går ind og sætter compatability mode til windows xp sp 2.

Hvordan skal jeg få opdateret min BIOS?

nb.

grunden til at jeg vil opdatere min BIOS er fordi min com. fryser en gang imellem. Specielt når jeg har spillet sc2. Men også ude i windows.
Avatar billede foffer Nybegynder
07. september 2010 - 21:09 #1
Vil gerne give flere point, men ved ikke hvordan jeg redigerer mit indlæg?
Avatar billede thov Forsker
08. september 2010 - 00:21 #2
Du forsøger at flashe BIOS gennem Windows, og det er en rigtig dårlig ide.
Du skal boote på en DOS diskette som udover flashe-programmet også rummer .BIN filen med den nye BIOS.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2010 - 08:20 #3
udpak den på drev c
genstart og gå i bios og find flash update programmet i bios og lad den pege på drev c og filen og så går den igang

m.v.h