Avatar billede ea1 Novice
06. september 2010 - 11:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Extern harddisk

Min 2½ år gamle harddisk "WD 250 GB My Book" nægter at lade sig se i stifinder. Jeg kan fange den i enhedshåndteringen, men jeg kan ikke tilgå den. Jeg har ganske mange date på den, som jeg nødig vil miste. Kan nogen hjælpe med at få fat i de data?
Avatar billede jaa1972 Nybegynder
06. september 2010 - 11:11 #1
Hej EA1

Har du prøvet at højreklikke på Denne Computer på skrivetbordet ?

Vælg administrer

og vælg nu diskhåndtering nederst i menuen

Hvis din eksterne harddisk står i listen kan du prøve at give den et nyt drevbogstav - eks. Z og se om du nu kan komme i kontakt med den.
Avatar billede ea1 Novice
06. september 2010 - 11:36 #2
Når jeg vælger diskhåndtering, vises der ingen liste; men jeg får følgende besked: "Der oprettes forbindelse til tjenesten Virtual Disk", og så sker der ikke mere.
Avatar billede jaa1972 Nybegynder
06. september 2010 - 12:01 #3
Hvilket operativsystem anvender du ?
Avatar billede thov Forsker
06. september 2010 - 12:19 #4
Prøv disken sammen med en anden computer.
Er det en 2,5" disk som trækker strøm fra USB porten, kan computeren være for svag til helt at 'løbe disken igang'.

Benytter du ikke 'Sikker fjernelse...' hver eneste gang disken frakobles, kan den tage skade, og/eller computeren blive fyldt med efterladte buffer-data, som blokerer.

Rens ud med USBDeview http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Alle linier med 'YES' i 'Safe to uninstall' kan uden videre markeres og slettes.
Avatar billede ea1 Novice
06. september 2010 - 12:46 #5
Jeg bruge Win7. Jeg har ikke været nøjeregnende med "sikker fjernelse"
Avatar billede ea1 Novice
06. september 2010 - 12:47 #6
Jeg har prøvet at sætte disken på en anden PC
Avatar billede ea1 Novice
21. september 2010 - 10:38 #7
Jeg har måttet sende disken til prof. behandling og har nu fået mine data. Hvad der var sket med disken, aner jeg ikke.