Avatar billede Morten Novice
05. september 2010 - 23:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

jeg vil ha ny bærbar og har et budget på 6000,- den skal kunne spille wow i en høj opløsning uden lag da jeg raider icc25 og det kan være krævene, fortrækker mærkerne: Alienware,Samsung,HP,Asus.

den må gerne være pæn at se på og på min. 15", harddisken skal ikke være så stor nødvendigvis da jeg har en extern på 1000gb og en stationær på 750gb men har lagt mærke til at de fleste bærbare der er samlet er med 300gb og op skal man ha mindre ryger de fleste ram med ned

på forhånd tak og go jagt 200 til et link der viser min drømme bærbar inden for budget :)
Avatar billede kasperbro Nybegynder
06. september 2010 - 09:00 #1
El-giganten har i øjeblikket tilbud på en blærbar HP + mobilt internet til 4.400kr..

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere-med-mobilt-bredband/HPG62A33B2G/hp-15-6-barbar-tdc-mobilt-bredband-15-mbit

Personligt ville jeg aldrig købe en PC i det prisleje da den indenfor 2 år alligevel ikke vil kunne følge med..

Du får neppe en alienware i det prisleje.. det er en super flot PC, men jeg synes den er for dyr i forhold til at det bare er en PC, der skal skiftes ud..

Spar pengene op og køb i stedet en iMac 27" eller en macbook pro 15" - hvis du er eller kender en der er studerende ved SDU (syddansk universitet) eller RUC (roskilde universitet) kan du få 12% rabat på macen.. Hvis du senere føler den er for langsom, eller noget i den stil, vil du:

1) kunne sælge den igen med meget lidt tab alt efter stand
2) købe flere ram (op til 16GB) og få en mac, der er næsten så god som ny

SDU: https://www1.sdu.dk/it-shop/stores/
RUC: https://signon.ruc.dk/login?service=https%3A%2F%2Fportalino.ruc.dk%2Findex.php

Hvis du absolut vil have en lækker PC/Mac NU - så check denne side og se hvad priserne er på macs (brugte).. De er købet værd!! hvis du ikke gider Mac OS X så installer Win 7..
Avatar billede kasperbro Nybegynder
06. september 2010 - 09:02 #2
Avatar billede kasperbro Nybegynder
06. september 2010 - 09:13 #3
El-giganten har i øjeblikket tilbud på en blærbar HP + mobilt internet til 4.400kr..

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere-med-mobilt-bredband/HPG62A33B2G/hp-15-6-barbar-tdc-mobilt-bredband-15-mbit

Personligt ville jeg aldrig købe en PC i det prisleje da den indenfor 2 år alligevel ikke vil kunne følge med..

Du får neppe en alienware i det prisleje.. det er en super flot PC, men jeg synes den er for dyr i forhold til at det bare er en PC, der skal skiftes ud..

Spar pengene op og køb i stedet en iMac 27" eller en macbook pro 15" - hvis du er eller kender en der er studerende ved SDU (syddansk universitet) eller RUC (roskilde universitet) kan du få 12% rabat på macen.. Hvis du senere føler den er for langsom, eller noget i den stil, vil du:

1) kunne sælge den igen med meget lidt tab alt efter stand
2) købe flere ram (op til 16GB) og få en mac, der er næsten så god som ny

SDU: https://www1.sdu.dk/it-shop/stores/
RUC: https://signon.ruc.dk/login?service=https%3A%2F%2Fportalino.ruc.dk%2Findex.php

Hvis du absolut vil have en lækker PC/Mac NU - så check denne side og se hvad priserne er på macs (brugte).. De er købet værd!! hvis du ikke gider Mac OS X så installer Win 7..

Ups her er linket som jeg nævnte før:

MediaMac marked: http://mediamac.comon.dk/index.php/market/list/category_id=10/advertisement_type=sale

Tilbud:
http://mediamac.comon.dk/index.php/market/show/id=37831
Avatar billede kasperbro Nybegynder
06. september 2010 - 10:51 #4
Husk at der altid vil være "flaske-halse" en hurtig (processor + grafik mæssigt) eller ny computer er ikke altid nok..

Husk at checke:
  netkortets maxhastighed + hvilken signaltype den bruger til evt. W-LAN (trådløst)
  om rammene er delte med grafikkortet (shared-ram)
  hastigheden på rammene
  antal HDD RPM (Hard Disk Drive omdrejninger pr. min) i en bærbar er det IKKE favorabelt at have
      >5400 grundet forringet batteri-levetid - du vil have en bærbar, der IKKE behøver stikkontakter
      hele tiden (SSD = Solid State Disks er stadig lidt pebrede, hvis der skal være god HDD-hastighed
      i forhold til batt.levetid - MEN de er stadig små i lager-kapaciteten)
  din internet-udbyders Down-/Up-load

QED. Hvis du vil have en rigtig gamer-computer UDEN lag overhovedet ville jeg hurtigst muligt kigge på en stationær computer i stedet for en bærbar!!!

Hvorfor vælge en iMac?
Super HD-display
Integrerede komponenter, der er skræddersyede til systemet
MEGET FÅ ledninger til et evt. LAN
udemærket graffikkort, der tager over, hvis processoren (typisk intel i3, i5, i7) bliver alt for
  belastet - forudsat du bruger Mac OS X Snow Leopard
gode integrerede højtalere
Indbygget Bluetooth + WAN + LAN..
IKKE bøvle med at finde drivere hele tiden (forudsat du bruger Mac OS X)

STEAM virker nu også på Mac - flere og flere spil-titler kommer til Mac OS X
Windows kan installeres på Mac'en - kører ofte bedre end på en "hjemme-strikket" PC
  Hvis der vælges windows - så hold dig fra alle computere indeholdende Radeon-graffikkort -
  det har ikke givet mig andet end bøvl (meget subjektivt)
Avatar billede kasperbro Nybegynder
06. september 2010 - 10:52 #5
ALLE Blizzard-spil virker direkte i Mac OS
Avatar billede Morten Novice
06. september 2010 - 12:04 #6
kender ingen der går på de forskellige linier men ville http://mediamac.comon.dk/index.php/market/show/id=38004 kunne køre  world of warcraft i go grafik uden at slå saltorer
Avatar billede Morten Novice
06. september 2010 - 12:46 #7
har surfet lidt rundt selv og er ikke vild med mac da jeg ikke kan lig deres styrer system, i modsætning til mange andre, jeg har fundet frem til følgene og skal nu ha fundet ud af hvilken der ville være bedst til at pleje min wow afhængihed;P

http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/SONY_VAIO_VPCEC1M1E_WI_silver_17.3_TFT

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=387963&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=MSI&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=EDBpriser

og http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=814097

tænk ikke på priserne eller mærket lige nu;P kræver kun en bærbar der kan holde til wow 1-2år og så gå på pension som net bærbar, send tilbage melding som svar
Avatar billede kasperbro Nybegynder
06. september 2010 - 13:10 #8
Du vil helt sikkert blive træt af at slæbe rundt på en 17,3" skærm!

Men de er alle helt okay computere til prisen..

Som skrevet før vil du sagtens kunne installere Win7, vista eller XP på en Mac.. Dermed er du ikke "låst" til et bestemt OS.. køb hellere en 15,4" og en extern skærm, så vil du blive glad for din computer i toget, skolen, mv. Prøv at tage vægten af maskinen med i overvejelserne 2.9kg i en skoletaske + bøger + 1,5L cola = meget tung ;)

Ved godt en Mac vejer 2,4kg, men den har et mere slim design og overopheder ikke + støjniveau er næsten ikke eksisterende, da den bruger passiv køling gennem tastaturet

En Mac vejer
Avatar billede Morten Novice
06. september 2010 - 15:48 #9
ja okay tror jeg nøjes med en "normal" bærbar også måske næste gang jeg køber en kan det blive en mac men har brug for en nu og her og har ikke mulighed for at skaffe mere end de 6000 højst 6500 sådan som det ser ud nu, så hvilken af de oven stående bærbare har den bedste ydeevne til spil som ikke er mac ;P
Avatar billede Morten Novice
06. september 2010 - 15:50 #10
og vægten er lige meget da den skal kunne gøre det for en stationær der vejer 5kg i sig selv + skærm og tastatur så om den vejer 2 eller 4kg vil jeg ikke kunne mærke den vilde forskel på med mit forbrug, da jeg før i tiden (nu) slæber rundt med min stationær
Avatar billede kasperbro Nybegynder
06. september 2010 - 16:08 #11
Hvis den skal erstatte en stationær, hvorfor så ikke vælge en 18,3 tommer?
Jeg synes ikke ovenståen tilbud ser særligt aktuelle ud.. Fik en ven til at hjælpe lidt til, og han fandt frem til disse 2 eksempler:

18,3":
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=708719

Har en stor skærm, men er ikke særlig kraftig - kan godt spille wow

15,6":
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/ASLXPTD02342/acer-aspire-barbar-5741g-434g

Denne vil kunne spille Call of Duty - Modern warfare uden problemer - kan sagtens trække grafikken i høj opløsning

Begge koster 6.500kr
Avatar billede Morten Novice
06. september 2010 - 16:25 #12
har ikke gode erfaringer med acer, tror det bliver MSI'en men tak forhjælpen og den tid du har lagt i det 200 point til dig:)
Avatar billede kasperbro Nybegynder
06. september 2010 - 16:38 #13
takker ;)
held og lykke med HP'en så ;)