Avatar billede The_Buzz Novice
05. september 2010 - 13:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Webshop sourcekode - hvilke webshops er mest brugt?

Hej

Jeg står og skal til at udvikle nogen add-ons til webshop løsninger - og jeg ved at rigtig mange af de webshops der findes er baseret på noget open source.

  1. Hvilke er mest brugt?
  2. Hvilket sprog er de i for det meste? PHP/.NET/CGI/what?

Desuden vil jeg værdsætte meget hvis nogen kan fortælle mig hvilke danske webshops der bruger hvilken sourcekode.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2010 - 22:15 #1
osCommerce er skrevet i PHP og anvendel en hel del.

At den så ikke har noget godt ry hos de folk som arbejder med den er en helt anden sag.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2010 - 22:17 #2
Magento er også PHP.
Avatar billede submitt Nybegynder
09. oktober 2010 - 01:27 #3
Langt hovedparten af Open Source - uanset om det er CMS'er eller Webshop er skrevet i PHP og benytter typisk MySQL.

De helt store spillere på markedet for Open Source Webshops er osCommerce, som Arne også skriver, Magento og Übercart.

Du kan se og afprøve en demonstration af Übercart, som er den af de tre, jeg kender bedst, på http://www.submit.dk/webshop.

Du skriver, du skal udvikle nogle add-ons til webshops og samtidig kan jeg se, du er tilknyttet fakturaservice.dk. Det lyder ret spændende. Jeg står nemlig med en webshop, hvor kunderne til tider er offentlige institutioner. Disse kunder skal - i modsætning til de øvrige - ikke betale med kreditkort. Webshoppen skal istedet sende den offentlige kunde en elektronisk faktura, som overholder gældende regler indenfor dette område. Problematikken består helt konkret i at udvikle denne funktion. Ifølge mine oplysninger forventes OIOXML at udgå engang i 2011 og erstattes af OIOUBL. Opgaven ville derfor skulle løses indenfor sidstnævnte standard.

Er det noget du kan hjælpe med?

Kenneth Nielsen, submit.dk