Avatar billede varmeskud Praktikant
03. september 2010 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Få forbindelse mellem win7 og winXP

Hej

Jeg har forgæves prøvet at få forbindelse mellem min win7 bærbar og min winXP stationær computer.
Når jeg deler en mappe på den ene eller anden pc, vil jeg gerne kunne komme til mappen fra den anden pc. Samt at jeg har installeret og delt en printer på min winXP som andre pc på netwærket kan printe ud fra.

Normalt er den typiske fejl at man har firewall sat til, og eller de ikke er i samme arbejds gruppe.

Nogen der kan hjælpe mig hvordan jeg for hul igennem mellem Win7 og WinXP?
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 23:10 #1
Jamen kommer den frem med noget med kodeord eller hvad sker der når du forsøger?
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. september 2010 - 02:27 #2
Jeg kan slet ikke finde computeren når jeg søger efter den.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2010 - 07:20 #3
Avatar billede BrianJohnson Nybegynder
04. september 2010 - 07:29 #4
hvis du har slået shares til på begge computere er det ikke sværere end at finde ud af hvad for ip adresser dine computere har på netværket det kan du gøre ved at gå til menuen start, kør og skriv cmd - så skriver ipconfig i prompten

der kommer en masse information du skal bruge den ipadresse der starter med 192.168 (hvis du er på et "normalt" netværk)

skriv hele ip adressen ned og gå til den anden computer i stifinder adresse linje skriver du

\\192.168.x.x\

(x.x erstatter du naturligvis med de rigtige tal fra din ip)

bemærk at det er backslash
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. november 2010 - 12:57 #5
Sorry for jeg ikke har besvaret mit emne.

Jeg har slet ikke fået rodet med det. Men så her den anden dag. Der på min Win7 pc gik jeg ind i start og netværk.

Og så var de andre delte pc i den mappe hvor jeg unden problem kunne gå ind på dem.
- Så fra Win7 til > Winxp har jeg adgang nu.

Men prøver jeg fra Winxp > Win7 kan jeg ikke få hul igennem.
Men det vigtigste var også fra Win7 til WinXP

Forklaring på mit problem har jeg desværre ikke, da jeg ikke ved hvordan det kom til at virke.

BrianJohnson - Jeg kan godt ping pcér og for også svar når jeg gør det.

Nogen der vil have point?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2010 - 18:26 #6
Springer over, hvis ikke min hjælp har givet noget. Ellers må du bede om svar fra dem du mener skal have point.
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. december 2010 - 12:06 #7
Af en eller anden grund fik jeg aldrig lukket spørgsmålet.

Engang imellem kan jeg stadig ikke få forbindelse fra win7 til winXP. Så skal den genstartet og så kommer den.

Men har aldrig fået winXP til win7 adgang. Så det har jeg helt droppet. Må vel bare accepter at win7 har nogle dårlige sider.