Avatar billede ukendtnu Nybegynder
03. september 2010 - 19:10 Der er 4 kommentarer

wifi repeater

Jeg skal opsætte et trådløst netværk på et stort lager og vi har brug for flere AP forskellige steder på lageret, for at kunne dække hele området...

vi har 3 stk. Zyxel NWA1100 som jeg vil sætte op..
http://www.zyxel.com/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161256&display=7037&CategoryGroupNo=25FEAE9C-03D5-4646-962E-27B98A6B4E5E

hvert AP har uplink med net til vores switch

jeg har brug for de kører på samme SSID, så når man bevæger sig rundt på lageret med scannerudstyr på wifi skifter den selv.. eller har konstant forbindelse til netværket.

jeg går ud fra det er repeatertilstand jeg skal konfigurere AP'erne til?

det vigtigt at de tager båndbredde fra dets eget uplink, da der er behov for fuld båndbredde.. så trækker de selv fra eget uplink?.

er jeg korrekt på den?
Avatar billede Killervalon Nybegynder
03. september 2010 - 19:32 #1
Du skal bridge routerne. Find en måde at gøre det med din router.
Og de kan gøre begge, ang. Uplink, altså hvis du mener gennem SAMME internet opkobling, så skulle det ikke være et problem.
Avatar billede Killervalon Nybegynder
03. september 2010 - 21:48 #2
aah okay, Repeater tilstand er vist en Bridge tilstand, har are aldrig hørt om det sådan..
Avatar billede smartebenny Nybegynder
05. september 2010 - 21:10 #3
1. Repeater vil jeg ikke foreslå i et business miljø.

2. Det lyder som om du er ude efter en roaming funktion, og det får du normalt ikke med bridge, repeater eller WDS (you name it).
Normalt: selvom det er samme SSID etc. vil din scanner ikke hoppe fra AP1 til AP2 bare fordi du er nærmere AP2, endvidere vil du normalt få en kort "afbrydelse" når den hopper mellem de to AP'ere.

3. Hvis 2) er korrekt, skal du have en form for managed wireless switch som håndtere dine access points.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
05. september 2010 - 21:15 #4
Helt enig i ovenstående.