Avatar billede rab Nybegynder
03. september 2010 - 18:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Grammatik checkbox utilgængelig i word 2008

Hej

Vi har genindstalleret word på en Mac på arbejdet.

Under Preferences -> Spelling and grammar plejer man at at kunne slå "Show readability statistics" til men den er "grå" altså utilgængelig...

Er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det?
Avatar billede Killervalon Nybegynder
03. september 2010 - 19:25 #1
Mangler nok en ordbog eller noget lignende. Btw, og det ligner at du har lidt brug for det, selvom det kun er et ord :)
(Du skrev "genindstalleret" ordet er faktisk "geninstalleret" som i installeret og så igen, minus i'et).
Avatar billede rab Nybegynder
03. september 2010 - 19:42 #2
Der er en dansk ordbog for jeg kan køre stavekontrol.

Desværre kan jeg ikke bruge den i firefox...
Avatar billede Killervalon Nybegynder
03. september 2010 - 21:46 #3
Ordbogs Indstillinger
http://support.microsoft.com/kb/919600/da
For fremtiden, søg på forummet først.

Og så en anden ting:
http://tinyurl.com/2wwuwj3
Avatar billede rab Nybegynder
03. september 2010 - 22:03 #4
Du læste vist ikke hvad jeg skrev.

I mit første indlæg:"Under Preferences -> Spelling and grammar plejer man at at kunne slå "Show readability statistics" til men den er "grå" altså utilgængelig..."

I mit andet indlæg:"Der er en dansk ordbog"

Altså... mit problem er ikke at ordbogen ikke virker. Mit problem er at jeg ikke kan sætte flueben ud for "Show readability statistics"
Avatar billede Killervalon Nybegynder
03. september 2010 - 22:14 #5
Har du sat "Kontroller grammatik samtidig med stavning" til?
Avatar billede Killervalon Nybegynder
03. september 2010 - 22:15 #6
Hvis det er det, så er du altså ret doven ang. Google.
Avatar billede rab Nybegynder
03. september 2010 - 22:37 #7
Jeg ville ikke skrive herinde hvis jeg ikke havde prøvet google først...

Det er samtlige checkbokse under Grammar som er grå.
Avatar billede Killervalon Nybegynder
03. september 2010 - 23:42 #8
prøv at sætte så mange af de grammatiske bokse til og se hvad der sker. Ellers check nogle af de der Microsoft sider, eller den indbyggede help.
Avatar billede rab Nybegynder
19. oktober 2010 - 22:35 #9
Lukker
Avatar billede rab Nybegynder
19. oktober 2010 - 22:36 #10
svar