Avatar billede doughnut Nybegynder
02. september 2010 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafikfejl

Hej hjælpsomme mennesker :)
Jeg har et problem, som jeg måske tror kan skyldes fejl i grafikkort.
Det skal lige siges at jeg har en bærbar computer:
Znote 6224W grafikkort GeForce 8600M GT. næsten 3 år gammel, men har næsten altid kørt uden problemer.
Men sagen er, at siden for et par dage siden er min computer begyndt nogle gange at vise mærkelige farver (oftest lyserød, nogle gange grøn) i form af små felter. Det er irriterende fordi når dette sker virker computeren meget underligt, den kører nemlig ekstremt langsomt, dvs musen kører MEGET ujævnt og ofte uden reaktion. Nogle gange virker computeren slet ikke når det sker. Men hvis jeg rykker lidt i skærmen kan det nogle gange stoppe disse fejl, men oftest kommer det igen med det samme. En enkelt gang har jeg oplevet "blue screen (of death)", og nogle gange når jeg starter computeren laver den opløsningsfejl, dvs at skærmen er opdelt i to mindre dele og meget utydeligt.
Hvis der er nogle der har en idé om hvad det kan være ville jeg blive meget glad for at høre hvad.

MVH Nikolaj, som håber på et svar så evt. reparation hos forhandler ikke skulle være nødvendigt :D
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2010 - 16:26 #1
den er ved at gå fra hinanden - skærm har dårlig forbindelse.
Så længe du holder liv i den, så brug en ekstern skærm - husk nu jævnlig backup.
Avatar billede doughnut Nybegynder
02. september 2010 - 17:18 #2
Jamen er der ikke noget man selv kan gøre? Bare irriterende med en anden skærm da meningen i en bærbar jo selvfølgelig er, at den er bærbar :/
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2010 - 17:55 #3
den typiske fejl er at kabel til skærm i lukkeleddet ned til selve maskinen har et mindre brud - og det skal skiftes. Efter du har taget en backup kan du da godt prøve at finde en vejledning på nettet til at adskille maskinen i enkeltdele, og bestille et nyt kabel hjem (hvis det ikke bare sidder løst).

Jeg ville sætte en prof til det.
Avatar billede doughnut Nybegynder
02. september 2010 - 17:57 #4
Okay mange tak for svaret :)
Avatar billede doughnut Nybegynder
02. september 2010 - 18:46 #5
Hvordan dælen giver jeg dig point? jeg er ny her :P
Avatar billede doughnut Nybegynder
02. september 2010 - 18:49 #6
f