Avatar billede preben1007 Nybegynder
02. september 2010 - 11:04 Der er 6 kommentarer

Skype lyd

Jeg kører en Skype 4.2. Ved køb af nyt webcamera (CREATIVE Opia Pro) er det ikke muligt at få den tidligere kvalitet genoprettet. Talen bliver langsom og sløv, ind imellem helt væk. Camera-funktion er næsten et fastbilled. I få sekunder har det hele været perfekt ved test mod en bruger på Skype.

Testfunktionen mod en bestemt dansk Skype-tilsluttet sig OK til Mikrofon, OK til højttaler, OK til video, OK til computer hastighed, men Internet - dårlig. I de fleste tilfælde er der 4 grønne søjler i Kontroller indstillinger.

Min internetforbindelse er en YouSee (TDC) på 15/1 Mb, hvor der samtidigt kan køres telefon og TV, dog ikke under testen af Skype. Ved test af båndbredden viser denne ind imellem 20-25 Mb download - 1Mb opload.

YouSee Hotline siger min internet-forbindelse ikke er fejlbehæftet.

Kan nogen hjælpe/foreslå noget til hjælp på dette område, så jeg kan få genoprette mine muligheder på Skype?

mvh pw
Avatar billede Bamma Nybegynder
02. september 2010 - 11:42 #1
er det til alle det sker for dig eller er det en bestemt person, hvor den falder ud. For ud fra dit udstyr og forbindelse ikke være nogle problemer ville jeg sige.
Avatar billede BrianJohnson Nybegynder
02. september 2010 - 12:06 #2
Når du siger at det ikker er muligt at oprette den tidligere kvalitet, så går jeg ud fra at du har prøvet at skifte din input enhed fra dit nye webcam til din gamle input enhed ?

[img]http://danskproxy.com/test.gif[img]
Avatar billede preben1007 Nybegynder
02. september 2010 - 13:22 #3
det er for alle dem jeg har været i forbindelse med indtil nu - danske Skype. Udenlandske Skype er på Chat.
mvh pw
Avatar billede preben1007 Nybegynder
02. september 2010 - 13:25 #4
Det nye webcamera's USB er placeret i det 'gamles' USB-tilslutning i pc'en.
pw
Avatar billede preben1007 Nybegynder
07. oktober 2010 - 13:18 #5
Jeg lukker sagen og har bedt om eksperthjælp. Et eller andet 'stjæler' hastigheden på nettet når jeg kobler mig mod andre brugere. Tak for svar.
Avatar billede preben1007 Nybegynder
30. januar 2011 - 14:19 #6
Problemet er løst ved download af Skype 5.1 og YuoSee Hotline. Viste sig at være misdannede data i min pc. Alt virker tilfredsstillende.
Sagen lukkes. Tak for svar.