Avatar billede ahave Nybegynder
01. september 2010 - 20:43 Der er 1 løsning

2 vlans 802.1Q til ét uden L3

Hej alle,

Beklager den misvisende overskrift, men jeg er lidt på bar bund her.

Jeg har brug for at sammenlægge 2 vlans.(id: 240 og 216) Der kommer et vlan udefra(via MPLS) som skal sammenlægges med et internt vlan uden at benytte routning. Det er ikke en mulighed at benytte samme vlan id.

Den løsning jeg hurtigt har fundet på, består i at forbinde 2 untagged interfaces på en switch med hvert sit untagged vlan.

Men der MÅ findes en smartere løsning.

MPLS kommer fra en Nexus 7000 forbundet til en ProCurve 5412zl.

Jeg har en Juniper SRX til rådighed, som kan lave noget vlan swap, men det slår mig ikke som en let måde at gøre det på.

Er der nogen som har en ide til hvad jeg skal kigge efter?

/ahave
Avatar billede ahave Nybegynder
16. september 2010 - 22:37 #1
Lukker spørgsmål uden kommentarer eller forslag.
/ahave