Avatar billede linda_ Nybegynder
01. september 2010 - 13:56 Der er 3 kommentarer

Styre URL strukturen i Wordpress

Hej alle

Jeg mangler lidt hjælp til at styre min URL struktur.

Som det er nu, ser den således ud:
example.com/fodtoj/
example.com/fodtoj/sko/
example.com/fodtoj/stovler
example.com/fodtoj/sko/gule-sko/
og så fremdeles for undersider og under-undersider...

Men, jeg kunne godt tænke mig at undersiden "Sko" ikke har URL'en example.com/fodtoj/sko/ men blot example.com/sko/
Siden skal stadig (i menu osv.) være en underside til Fodtøj, men jeg kunne godt tænke mig at få Sko til at ligge helt i "roden" af strukturen.

Nogen som kender et smart lille fix på dette, eller måske et plugin :-)
Avatar billede znopie Nybegynder
01. september 2010 - 15:17 #1
Thomas Rosenstand har en fin forklaring af URL her: http://www.thomas-rosenstand.dk/seo-wordpress
Avatar billede linda_ Nybegynder
01. september 2010 - 15:49 #2
Tak for tippet, det er dog ikke helt det jeg spørger efter :-)
Avatar billede public2 Nybegynder
01. september 2010 - 16:55 #3
Hvad med permalinket:

/%postname%/

Uden at vide noget om plug-ins der gør noget ved Permalink, så har du forskellige valgmuligheder for at lave rewrite, og dem kan du alle se i Wordpress Codex:
http://codex.wordpress.org/Using_Permalinks

Det hele afhænger jo af om det er kategorier, sider, posts eller andet.

Men hvis dette ikke tilfredsstiller dit behov, så kan du helt sikkert finde noget mere info om det på Wordpress forum og/eller et plugin der giver dig flere valgmuligheder.