Avatar billede Slettet bruger
01. september 2010 - 13:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mangler plads på C-drev

Min computer mangler plads på C-drevet. Der var kun 6% ledig plads tilbage.
Jeg har flyttet de fleste filer til et USB-stik for at skaffe nok plads til diskfragmentering. Efterfølgende har jeg kørt både CCleaner og Diskfragmentering og har nu 26% ledig plads tilbage.

Men filerne på USB-stikket skal jo lægges ind på computeren igen, og så er der pladsproblemer igen.

Kan det virkelig være alle programmerne, der fylder så meget?
Mit C-drev er på 35,7GB.
Til gengæld har jeg et D-drev på 35,8GB med 99% ledig plads. Er der noget specielt formål med at have et D-drev, eller kan jeg smide alle mine filer ind her?

Mvh. Christina
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2010 - 13:52 #1
Det er en bærbar Acer-computer, hvis det skulle være nødvendig information.
Avatar billede Bamma Nybegynder
01. september 2010 - 13:57 #2
brug dit d: drev til alle dine lyd-, billelde-, videofiler og dokumenter.
Man kan sige det smarte ved at dele harddisken op i 2 er i tilfælde computeren går helt ned kan man formatere c: drevet og slette windows, som man bare installere igen, og du vil have alle dine personlige og vigtige filer tilbage på d: drevet da de vil være uberørte.

40 gb på c: drevet skulle være nok i min mening, men det er muligt at gøre den større ved at gøre d drevet mindre, men det kan ske du bliver nød til at hente et program til at gøre det for dig så det virker ordentligt
01. september 2010 - 13:58 #3
Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)

---
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2010 - 17:06 #4
Du kan flytte din Dokumentermappe, ved at højreklikke på den og vælge egenskaber. Her er en knap der hedder "flyt". Vælg dit tomme D drev som placering.
01. september 2010 - 17:38 #5
Ref #4: Forudsat det drejer sig om XP. Det har vi jo endnu ikke fået noget info om ???
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2010 - 18:21 #6
#6 korrekt. Men hvis i Vista går samme vej, skal man så gå ind i "pladcering", hvor det kan ændres her.
Er der ikke på samme måde i win7?
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2010 - 07:30 #7
Tak for svar til jer alle.
Jeg har flyttet alle billeder til D-drevet, da de fyldte utrolig meget.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2010 - 16:04 #8
Kopier og sæt ind, eller flyttet på den måde jeg beskrev i #4?
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2010 - 19:48 #9
Kopier og sæt ind
Avatar billede RAO Nybegynder
31. juli 2013 - 23:00 #10
Læste dette indlæg med interesse ifm. lignende problem, men forstod ikke helt den sidste del:

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)

Hvad betyder: $Nt*, og kan du evt. eksemplificere hvilke(n) mappe(r), der kunne være tale om så?
Hvilket styresystem er der i så fald tale om, hvori (nogle?) mappenavne fremstår med blå farve?
Andre nye/gode idéer ift. C-drev-oprydning siden indlæggets oprindelse i 2010?

På forhånd tak:)
Avatar billede RAO Nybegynder
31. juli 2013 - 23:01 #11
Læste dette indlæg med interesse ifm. lignende problem, men forstod ikke helt den sidste del:

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)

Hvad betyder: $Nt*, og kan du evt. eksemplificere hvilke(n) mappe(r), der kunne være tale om så?
Hvilket styresystem er der i så fald tale om, hvori (nogle?) mappenavne fremstår med blå farve?
Andre nye/gode idéer ift. C-drev-oprydning siden indlæggets oprindelse i 2010?

På forhånd tak:)
Avatar billede RAO Nybegynder
31. juli 2013 - 23:03 #12
"Sejler" lidt rundt herinde som semi-rookie...prøvede at knytte mit indlæg til karise_larry´s indlæg 3
01. august 2013 - 07:37 #13
Ref #12: Gælder kun for XP ...

(Det er 'rester' fra WindowsUpdate elementer ...)
Avatar billede RAO Nybegynder
01. august 2013 - 13:18 #14
Ok, gør det ikke mindre interessant. Og hvordan fjernes de elementer så konkret?
01. august 2013 - 14:01 #15
Som der står ?
Avatar billede RAO Nybegynder
01. august 2013 - 14:29 #16
Jeg forstod det ikke. Det var derfor, jeg i spurgte såden her:

Hvad betyder: $Nt*, og kan du evt. eksemplificere hvilke(n) mappe(r), der kunne være tale om så?
Hvilket styresystem er der i så fald tale om, hvori (nogle?) mappenavne fremstår med blå farve?
Andre nye/gode idéer ift. C-drev-oprydning siden indlæggets oprindelse i 2010?
01. august 2013 - 23:49 #17
Blå farve på mapper/filer -> Komprimeret mappe/fil

$Nt* -> Rester/backup fra WindowsUpdate elementer (kun XP)