Avatar billede 2100-DT Nybegynder
31. august 2010 - 20:49 Der er 14 kommentarer

Hjælp!!!

Vores bærbare computer (ASUS M70S) kan ikke starte op..

Det startede med at den originale oplader gik i stykker, så købte vi en universal oplader, så vi kunne få strøm på den igen.

Den universale oplader, var lidt løs i det og røg ind og ud af computeren indtil den til sidst knækkede oppe i spidsen (plasticen røg af) - men det kom ud igen.

Nu har vores bærbare computer så stået i et par måneder uden strøm og slukket.

Vi købte i dag en ny universaloplader til den - men den vil ikke engang tage imod strømmen fra den.. Så der står den bare helt sort.

Alle svar modtages - vi er lidt ivrige :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2010 - 20:57 #1
det kan jo næppe haste - prøv den nye oplader på en anden bærbar. Virker den der, så kan vi gå videre. Ellers er den nye oplader død.
Avatar billede 2100-DT Nybegynder
31. august 2010 - 21:02 #2
Hvorfor kan det "næppe haste" ??

Alle vores billeder, film og diverse ting ligger på den computer, så selvfølgelig haster det.
31. august 2010 - 21:09 #3
Ta' batteriet UD et par minutter; montér igen; og ???
31. august 2010 - 21:09 #4
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede haverslev Novice
31. august 2010 - 21:10 #5
Sikker på at den 2universal" lader passer i output? (Volt osv.)

Fjern 220 Volt laderen, fjern batteriet fra maskinen og hold / tryk startknappen nede i ca. 5-10 sekunder af gangen.

Sæt derefter batteriet i igen, samt 220V laderen og prøv at se om ikke den vi starte.
Avatar billede haverslev Novice
31. august 2010 - 21:11 #6
... 2universal"  =  ... "universal"....
Avatar billede Dark-Creation Nybegynder
31. august 2010 - 21:51 #7
måske. jeg har oplevet nået af det samme. min pc, har en HP Pavilion. entertainment pc bærebar, og den gad heller ikke modtage stream begrund af mit strøm kabel. så købte jeg en ny. (er er svar til dig!)

prøv at tage den ene bærebar frem og så sætte strøm til den (UDEN AT TÆNDE FOR BÆREBAREN!)

så lad den stå i 1-2 dage. (DET GJORTE JEG MED MIN.)

så virkede min. fordi at nogle gange er en bærebar lidt spasmo vis man gør noget wrong. så det handler om at snyde den. så giv den strøm i et par dage fortrækker jeg og så try. vis den ikke gider modtage strøm. :S. så vil jeg gætte som #2 også gør. (STRØM LEDNINGEN ER DEAD!) og skal dermed byttes eller købe en ny :S.
Avatar billede Dark-Creation Nybegynder
31. august 2010 - 21:52 #8
min fejl. mente #1.
:s.
Avatar billede 2100-DT Nybegynder
31. august 2010 - 23:13 #9
opladeren virker på min anden computer, og den passer os til min asus, den tar bare ikke imod
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 10:12 #10
#2 "Nu har vores bærbare computer så stået i et par måneder uden strøm og slukket. "
det er nok vigtige ting - men hastværk kan der ikke være tale om.

Jeg ville i første omgang flytte harddisken fra den defekte maskine til en ekstern dims, så I kan lave en backup - og så få det stik repareret/skiftet hos en forhandler. Når plastik er røget af kan der opstå en lille kortslutning, så dele af maskinens egen strømregulering ikke virker.
http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43
Avatar billede haverslev Novice
01. september 2010 - 10:28 #11
Det var jo rart at få nogle tilbagemeldinger, om spørger har prøvet de ting af som der bliver skrevet ??
Avatar billede Dark-Creation Nybegynder
02. september 2010 - 09:35 #12
hmm... måske skulle du Købe/Bytte den så. fordi vis den ikke rigtig gider tage imod Stream. såhh.. er jeg lost. :D. men kunne selføgelig også være en løs forbindelse i selve stikket, måske skulle du prøve at ruske lidt i ledningen. fordi at måske gider bærebaren godt at tage imod. men stikket giver ikke i sidste ende. :D.
Avatar billede 2100-DT Nybegynder
09. september 2010 - 18:35 #13
Vi havde den til reperation - manden sagde at det var bundkortet som lige pludselig var gået i stykker..

Meget mystisk, men jeg har ikke forstand på det..
Avatar billede haverslev Novice
09. september 2010 - 19:59 #14