Avatar billede fjensen Nybegynder
24. juli 2001 - 12:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oversvømmelse i kloak

Jeg ved godt dette ikke er et edb-spørgsmål men jeg prøver alligevel.

Jeg har et kloak afløb i kælderen hvor der kommer kloakvand op af når det regner. Nu har jeg hørt at man kan få noget der hedder en højvandslukke? men kan ikke finde dette på nettet. Er der nogen der ved hvad den koster og hvordan den installeres.
Avatar billede wisen Nybegynder
24. juli 2001 - 12:25 #1
Umiddelbart vil jeg tro at du kommer længere ved at kontakte din lokale kloak-mester :)
Avatar billede jasber Nybegynder
24. juli 2001 - 12:41 #2
Du skal nok købe dig en \"grundvandspumpe\", med automatisk start/stop funktion - Du kan læse om nogen stykker her:
http://www.moving.dk/html/prod01.htm
Avatar billede fjensen Nybegynder
24. juli 2001 - 13:33 #3
Det er ikke en pumpe jeg skal have med noget til at sætte indeni i det andet rør
Avatar billede wisen Nybegynder
24. juli 2001 - 13:57 #4
Min far fik sådan een sat i for år tilbage, men jeg aner ikke hvad dimsen hed... Men jeg tror faktisk at den var beregnet til at holde rotter ude af huset...
Avatar billede barefoot Nybegynder
24. juli 2001 - 14:40 #5
Bruger du afløbet?
For ellers kan en ganske almindelig prob vel klare arbejder:))
Avatar billede atila Nybegynder
24. juli 2001 - 14:56 #6
Den er en slags kontraventil,(jeg har hørt)
Men den er vist forbudt at instalere den på grund af naboerne.Men jeg kan ikke huske rigtigheden om
lovlig/ulovlig.
Avatar billede atila Nybegynder
24. juli 2001 - 15:15 #7
Hvis du har sa toilet i kælan,sa i værste tilfeld
bliver du overlumpet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juli 2001 - 16:40 #8
Du kan få en sådan, jeg kan ikke huske hvad den hedder, men det er en slags omvendt vandlås, der lukker af ved en vis vandstand. Problemet er et du skal have det gamle afløb hugget fri af kældergulvet og det er nok ikke noget du selv bør give dig i kast med

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede eigil Nybegynder
24. juli 2001 - 23:49 #9
Du kan spørge her http://www.byggeri.dk/debatforum/
Råd og Dåd har en lignende side.

MVH
Eiha
Avatar billede jra Nybegynder
25. juli 2001 - 19:29 #10
Den hedder kloakstop og kan købes hos vvs grossisten Bdr. Dahl. Du skal kende en der kan handle der da det er engros forretning.
Avatar billede fjensen Nybegynder
26. juli 2001 - 11:45 #11
Det er dejligt at der er nogen der ved hvad det
drejer sig om. Bestilt via lokal tømmerhandel til
kr. 400,00 - det er sgu da billigt.
Avatar billede peterrebel Nybegynder
31. juli 2006 - 12:51 #12
Den hedder en kloak kontraventil og kan købes over nettet for 315 kr. Nu har det regnet igen, så der bliver nok brug for flere.