Avatar billede ingolf Nybegynder
24. juli 2001 - 11:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Curseren \"hænger fast\" i cellen. Hvorfor?

Hvorfor vil curseren ikke slippe cellen når jeg brugeer piletaster? Jeg må flytte med musen, for at få curseren flyttet til en ny celle.
Avatar billede lrp Nybegynder
24. juli 2001 - 12:00 #1
Hvis du er ved at ved at editere en celle, kan du ikke bruge piletasterne til at flytte markøren til en ny celle. Er det dét, der er problemet?
Avatar billede nha Nybegynder
24. juli 2001 - 12:02 #2
Er det et problem kun i Excel, eller har du problemer med piletasterne i andre programmer.

Hvis problemet er generelt skal du sætte dit keyboard rigtigt op.

Er det et problem i et eller alle excel ark?

Hvis det er et problem i et enkelt ark, så skulle du måske tjekke om der er nogle låsninger i formater-celler-beskyttelse, se om der er krydset nogt af.

/NIELS
Avatar billede ingolf Nybegynder
24. juli 2001 - 12:09 #3
lrp / nha
Har ingen problemer i andre programmer.
Der var en låsningen under formater-celler-beskyttelse. Denne låsning har jeg prøvet at fjerne, men det hjælper ikke.
Jeg har prøvet at oprette nye excell ark, der er problemet det samme med at markøren hænger.
Avatar billede ingolf Nybegynder
24. juli 2001 - 12:18 #4
Hvis jeg fjerner fluebenet i feltet låst under formater-celler-beskyttelse, accepterer ved tryk på OK og går ud og ingenting foretager mig, forbliver feltet ulåst. Men begynder jeg at taste noget ind i en celle er feltet \"Låst\" pludselig udfyldt med checktegn uden at jeg har udfyldt den. ???
Avatar billede ingolf Nybegynder
24. juli 2001 - 13:00 #5
Nu virker det efter at jeg har haft computeren lukket helt ned. ??
Avatar billede lrp Nybegynder
24. juli 2001 - 13:03 #6
Excel er ikke helt fejlfrit, så det kan sagtens være, at problemet bedst løses ved at genstarte computeren, hvis det sker igen.

I øvrigt: Det burde ikke have noget at gøre med \"låst\"-checkboxen. Den bruges til at forhindre editering i cellen, og aktiveres først når man beskytter arket eller hele projektmappen i Funktioner, Beskyttelse.
Avatar billede janvogt Praktikant
26. juli 2001 - 19:30 #7
Det kunne lyde som den berømte scroll-lock fejl.
Prøv at deaktivere scroll-lock tasten ;-)
Avatar billede it-dyret Nybegynder
26. juli 2001 - 21:28 #8
Det kunne også tænkes, at du er i tilstanden \"Rediger\", som står nederst til venstre i skærmbilledet. Tryk [F2] for at skifte tilstand, så der står \"Indtast\" - så er der ingen problemer med at komme ud af cellen.
Avatar billede janvogt Praktikant
30. juli 2001 - 10:25 #9
>>> Ingolf

Fik du løst dit problem?
Avatar billede janvogt Praktikant
16. august 2001 - 12:36 #10
Ingolf .... er du der?
Avatar billede lrp Nybegynder
07. september 2001 - 12:04 #11
Ingolf, acceptér venligst ét eller flere svar, så vi kan få dette spørgsmål lukket.