Avatar billede renelp Nybegynder
29. august 2010 - 10:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fortykkelse af streg i CS4

Hvis man har en indscannet tynd sort streg og man ønsker at den skal være ensartet tykkere overalt - hvad værktøj kan man så bruge?
Avatar billede prodic Mester
29. august 2010 - 12:31 #1
Image->Adjustment->Desaturate - så fjerner du evt. farver og har en ren gråtone-scanning tilbage.
Der fra kan du lege med Image->Adjustment->Levels eller Levels via et Adjustment-layer.
Grundprincippet er beskrevet her:
http://www.associatedcontent.com/article/41571/scanning_and_preparing_lineart_and_pg4.html?cat=59
Avatar billede renelp Nybegynder
29. august 2010 - 19:19 #2
Prodic -> jeg kan godt bruge dit svar til de inledende øvelser, men mit hovedproblem er at gøre en streg i feks. en elipse, fra 0,5mm tyk til 1,5mm tyk - findes der et værktøj der kan gøre det?
Avatar billede prodic Mester
29. august 2010 - 21:46 #3
Der findes ikke et decideret værktøj til den slags i Photoshop.
Du kan sikkert gøre det manuelt ved hjælp af nogle markering og noget stroke, men det kan jo ende med at tage sin tid.
Alternativt kan du tegne det op med Pen-toolet der hvor det "trænger".

Sidste alternativ må være at du hopper i Illustrator og laver en Live Trace. Den Live Trace kan du så more dig med til du er tilfreds og derfra genimportere den til Photoshop.
Avatar billede renelp Nybegynder
29. august 2010 - 22:33 #4
Prodic - det virkede med stroke og "forskudte layers"

send et svar hvis du vil have point
Avatar billede prodic Mester
29. august 2010 - 23:14 #5
Smid bare et svar selv og accepter det. Ellers tak. :-)
Avatar billede renelp Nybegynder
29. august 2010 - 23:26 #6
lukker