Avatar billede Sijen Nybegynder
29. august 2010 - 09:52 Der er 10 kommentarer

Min computer crasher og lyden skratter

Hej Alle. Jeg har brug for jeres hjælp!

1. Min computer: (bærbar)

Zepto (ja, det er noget ****)
OS: Windows 7
Intel Core Duo 2.53 GHz
4.00 GB Ram, 3.00 GB kan bruges
(32-bit system - Zepto valgte at røvrende mig for 9000 kr + 1600 for en forsikring der ikke kan bruges)
NVidia GeForce 9650M GT
269/500 GB hardisk ledig.

2. Problemer

- Når jeg starter computeren, skratter introlyden til Windows og kører i "slowmotion".
- Spil, videoer, film mv. lagger, skratter og kører i "slowmotion".
- Computeren crasher en gang om ugen ca. og laver bluescreen (dumping physical memory)
- Alle programmer stopper bare med at virke, og det eneste jeg kan gøre er, at holde slukknappen nede.
-* Mapper, programmer, Internet Explorer, Google Chrome "svarer ikke".
-* Internetforbindelsen ryger (her lagger computeren ekstra meget)

*Dette er i perioder (ca. hvert 10. - 45. minut)

3. Forsøgte løsninger

- Blæseren blæser ikke varm luft når det sker, computeren står på solidt underlag. Blæseren er renset for alt støv.
- Har kørt chkdsk og virusscanning op til flere gange. Uden virus, men med fejl der rettes i chkdsk.
- Alle drivere er opdateret.
- CCleaner har ryddet op.
- Har kørt diskdefragmentering, systemgendannelse osv. uden held.

PLEASE hjælp mig!! helst uden en formateringen. Det skal helst være absolut sidste udvej!
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2010 - 10:34 #1
Jeg aner ikke om denne her kan redde dit styresystem, da jeg ikke er bekendt med det (XP).
Men måske et forsøg værd:
http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/
Avatar billede Sijen Nybegynder
29. august 2010 - 11:19 #2
Okay tak for dit forsøg, men jeg har selv købt windows 7 til min computer. Computeren har også lavet en start op reperation. Det har desværre ikke hjulpet.
Jeg har mistænkt hardwaren for at være problemet, men da min computer aldrig har nået at blive særlig støvet, fået nogle slag og stort set aldrig været ude for hjemmet, kan jeg ikke se hvordan det kan være det... Ud over at det selvfølgelig er en Zepto
Avatar billede Cocal Nybegynder
29. august 2010 - 12:28 #3
Min HP bærbar har gjort det samme. Slowmotion og skrattede. Det forsvandt da jeg ændrede i strømstyring (i kontrolpanel) til høj ydeevne.
Avatar billede Sijen Nybegynder
01. september 2010 - 20:52 #4
Okay. Jeg vidste godt at det kunne have en betydning, så jeg tjekkede lige for en sikkerheds skyld, men den står stadigvæk på højeste ydeevne. Så det er udelukket. Ellers tak Cocal.

Det skal også lige tilføjes til mit problem, at computeren er meget langsom til at starte op, og problemerne med computeren er værst i starten. efter et kvarter til en halv time, er "slowmotionen" ikke så slem mere.

Håber der kommer nye forslag til en løsning - tak :)
Avatar billede Zephox Nybegynder
18. september 2010 - 19:29 #5
Prøvet at rydde op i din jobliste? en PC har nogle gange, en mani med at den skal starte en masse lort op, som du slet ikke bruger, som bare sidder og suger af din PCU. På min PC, SKAL jeg ind på joblisten når den starter op, for at lukke Skype Ekstra's manager ned, for den suger 75% af min CPU af en eller anden mærkelig grund.
Avatar billede Sijen Nybegynder
20. september 2010 - 12:44 #6
Endnu en gang tak for et forsøg. Men jeg har ryddet joblisten. Der er ingen programmer der starter automatisk. Der er kun 6-7 jobs når jeg starter windows, og ingen af dem tager noget betydeligt processor eller ram.
Det bliver umiddelbart en formatering af computeren der er løsningnen desværre
20. september 2010 - 12:53 #7
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...

---

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede Sijen Nybegynder
29. september 2010 - 10:59 #8
Hej Karise_larry.
Jeg har kørt cmd som administrator som du foreslog. Den stoppede ved 46% første gang, og skrev noget med: "Windows kunne ikke fortsætte resourcescanningen" eller sådan noget. Da jeg forsøgte anden gang, for at kunne sige helt præcis hvad den skrev, stoppede den igen ved 46%. denne gang kom der bluescreen med: dumping physical memory!
Jeg ved ikke om det er noget du har et svar på? I hvert fald at den stopper ved 46%.

Her er en log fil fra Hijackthis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 10:53:54, on 29-09-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint II\SetpointII.exe
C:\Program Files\Common Files\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Users\Simon\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Simon\Downloads\HiJackThis.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] "C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [NCInstallQueue] rundll32 netman.dll,ProcessQueue
O4 - Global Startup: SetPointII.lnk = ?
O15 - Trusted Zone: http://get.adobe.com
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danskebank.dk
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/flashplayer/current/swflash.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe

--
End of file - 2671 bytes

- Der er umiddelbart ikke noget jeg ikke kan genkende.

Tusind tak for din tid og hjælp!
02. oktober 2010 - 17:21 #9
Lige ved at glemme denne tråd ...

Du bruger en GAMMEL Avast4!!!
Afinstall
* [Avast4]
(Evt. via http://www.avast.com/uninstall-utility )
Install
* [Avast5] antivirus/antispyware: http://www.avast.com/free-antivirus-download

---

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

---
Avatar billede Sijen Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:23 #10
Jeg har oplevet at det har hjulpet, både at få fjernet Avast4 og installeret det nye Avast5. Og Malwarebytes er det bedste gratis anti-malware jeg har prøvet! (Til folk der googler)

Så mange tak for din hjælp Karise_larry.

P.s. Folk der har Avast og spiller spil, skal sætte Avast til "Stille/spil/passiv tilstand". Det gør også en forskel.

Men det er selvfølgelig ikke optimalt at min computer skal have lukket alt ned og ikke kan køre flere ting af gangen, for at den fungere nogen lunde optimalt, så jeg bliver nok nød til at formatere computeren alligevel.

Tak for alles hjælp