Avatar billede teleper54 Nybegynder
28. august 2010 - 20:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Recovery CD til LG x110

Hej derude, er der nogen som ved hvor man kan få en Recov. skive til ovennævnte, jeg har købt en maskine brugt men gutten jeg købte den af har "mistet" den recovery skive som iflg. LG support skulle følge med ved købet. Ville blive ret "lykkelig" hvis nogen ku hjælpe mig. På forhånd tak.

Teleper
Avatar billede kimtheman Novice
28. august 2010 - 22:19 #1
Er der ikke et licens nummer på kabinet et sted, og så er det bare at få fat i en skrive og få den installeret.
Avatar billede teleper54 Nybegynder
29. august 2010 - 09:20 #2
Jo og det har jeg osse gjort, men der er et "lille" problem med det indbyggede 3G modem, det kan jeg ikke få til at virke/installere, og der er INGEN som kan finde softwarepakken til det, og LG vil ikke hjælpe når der ikke er originalt image på maskinen, så der er vist ikke nogen vej udenom, man skal have recovery CD'en for at få gang i det hel :-(((((

Men tak for svaret

Teleper
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 12:41 #3
Så vidt jeg ved, har jeg altid fået alt til at virke uden recovery CD. Det er jo bare en cd med samling af drivers. Og disse drivers findes også altid ved producenterne, og rundt omkring på diverse hjemmesider.

Det handler vist mere om du finder navnet på det stykke hardware du mangler en driver til.
Og dette kan gøres med mange forskellige stykker software.

Jeg bruger nogle gange Aida32.
http://download.softpedia.com/dl/5f52ba29ce06bc57e849689b0611ffa3/4c7a38ff/100006969/software/system/info/3942.zip

Er det dit trådløse netkort du kalder et 3G modem?

Du prøver bare at installere DriverMax, og den installere du så.
http://www.innovative-sol.com/drivermax/

Din computer skal være tilsluttet internettet. Det kan du jo gøre via kabel.

Så finder programmet en den driver du mangler over internettet.
Avatar billede teleper54 Nybegynder
29. august 2010 - 17:50 #4
Nej det er ikke det trådløse netkort det drejer sig om, det er et mobil 3G modem, indbygget i maskinen, som kan bruges på GSM nettet/Turbo 3G nettet og så kan man "komme på" ude midt i "ingeting", og det er der INGEN hjælp at finde til på LG's support sider og heller ikke på telefon supporten, de vil ikke røre ved noget som helst hvis der ikke ligger "originalt software" på maskinen, fik jeg at vide da jeg ringede, det drejer sig om et Erocsson F3507 WMC mobile device. så derfor er det at jeg mangler den recovery skive så jeg kan få skidtet til at virke.

Igen, tak for svaret

Teleper
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 19:26 #5
Jamen man kan vel ikke bruge 3G modem uden password/ abonnement osv alligevel. Så det er vel stadig bare en driver der skal bruges til installation af dette ik?.

Hvad sagde programmet DriverMax?

Og så længe du har Licens nummer til Windows er der jo ikke noget ukorekt i dette og drivers skulle man da mene de skulle gøre tilgærnglige alligevel.

Men har nu ikke ledt voldsomt selv så.. Men prøv nu det DriverMax og så leder jeg lidt mere.
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 19:28 #6
Avatar billede teleper54 Nybegynder
29. august 2010 - 21:24 #7
Hey igen, det er sådan at jeg har et mobil data abonnement og et simkort, som kan sætte ind i maskinen, og det vil jeg gerne ku bruge når jeg ikke er i nærheden af et netværk, så den del er der ret godt styr på, det er/var software og drivere til førnævnte Ericsson dims det drejer sig om, men i mellem tiden har jeg ad mange kringlede omveje fundet det jeg manglede så nu kører  det hele. Tak for indsatsen.

Teleper
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 21:57 #8
Ja må jeg høre da jeg jo nævnte at dette kan findes da det bare er en driver. Så hvor fandt du denne?
Avatar billede teleper54 Nybegynder
27. september 2010 - 10:33 #9
Rodede rundt på nettet efter software til den og fandt ud af at det er et Ericsson modem som er i maskinen, fandt så langt om længe noget fra en anden producent som virkede, men humlen er at man SKAL have hele programmet og ikke bare en driver for at få gang i skidtet, det har jeg så nu og nu for nylig har jeg fået en USB stick fra LG med recovery softwaren på så alt er i orden nu.

/Per
Avatar billede xplainit_dk Novice
07. januar 2011 - 09:37 #10
Hejsa, var det ikke en ide, at dele din LG recovery med andre som sidder med samme problem ?
Jeg leder efter præcis den samme driver samt program.