Avatar billede only1kp Nybegynder
28. august 2010 - 18:20 Der er 7 kommentarer

Trådløst net

Jeg har lige installeret Windows 7 på min ASUS X56Vseries, og når jeg så gerne vil på mit trådløse, kommer der bare en fejlmelding, min comp havde før Vista, og der kørte det fint.

Har i nogle ideer, om hvorfor?

Vh Simon
Avatar billede plug1n Nybegynder
28. august 2010 - 18:22 #1
Hehe... Jeg vil anbefale dig at uddybe det mere, hvis du forventer hjælp!
Det svarer jo til at gå til mekanikeren og sig "Min bil kan ikke køre, hvad er der galt?"
F.eks kunne det være rart at vide hvad der står i den fejlmelding...
Avatar billede zigurtt Nybegynder
28. august 2010 - 20:34 #2
Som Plug1n siger uddyb dig mere, men ellers prøv at tjekke om din netværksdriver er installeret ordenligt.
Avatar billede only1kp Nybegynder
28. august 2010 - 22:55 #3
Det vil jeg meget gerne gøre. Jeg har lige prøvet at lave en fejl-finding. Der står: Nulstil router og den kunne ikke give tilladelse til min computer. Og jeg har prøvet at slukke routeren og tændt den igen.
Men der sker ikke noget.

Vh Simon
Avatar billede zigurtt Nybegynder
28. august 2010 - 23:19 #4
Kan du finde andre trådløsenetværk i nærheden?
Avatar billede only1kp Nybegynder
28. august 2010 - 23:29 #5
Det kan jeg godt og lige nu er jeg via et mobil netværk så det eneste jeg ikke kan komme på er mit netværk fra Yousee, og der er ingen andre comp, eller mobiler der har problemer med at komme på yousee nette?
Avatar billede Confidenze Praktikant
29. august 2010 - 01:22 #6
Hvis du har installeret til Win7 vil jeg anbefale at du tager og højreklikker på dit LAN/WAN ikon nede i processlinien og trykker "reparer forbindelse" eller hvad den nu hedder...
Min egen erfaring er at man i Win7 er blevet usandsynligt dygtig til at lade styresystemet klare opgaver som at finde ny IP eller starte en konfiguration forfra.

Hvis det ikke virker så husk at alle ledninger også skal være sat ordentligt i! ;-)
Avatar billede plug1n Nybegynder
14. september 2010 - 20:59 #7
Hvis routeren skal nulstilles er det ikke nok at slukke og tænde den... Typisk sidder der en reset knap der skal holdes inde mens den tænder. Dette bringer routeren tilbage til fabriks indstillinger.
Det kunne godt lyde lidt som om du har et mac filter på routeren eller sådan noget?!