Avatar billede kiran Nybegynder
27. august 2010 - 23:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette fil....

Jeg har på et tidspunkt kopieret cd'en, "Den digitale grundbog om Photoshop CS" ind på min pc. Nu ønsker jeg at slette den; men det kan jeg ikke. En box popper op: "DER ER IKKE MULIGT AT SLETTE MAINMENU. ADGANG NÆGTET. KONTROLLER, AT DISKEN IKKE ER FULD EL. SKRIVEBESKYTTET, OG AT FILEN IKKE ER I BRUG."
Det ser ud som om det et noget med Macintosh og Quick Time.(Jeg bruger XP.) Hvad gør jeg galt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2010 - 00:24 #1
Hvordan prøver du at slette? er det under programmer eller i kontrolpanelet tilføj og fjern programmer?
Avatar billede kiran Nybegynder
28. august 2010 - 00:36 #2
CD'en blev kopieret ind i C drevet. Det er ikke et program der er blevet installeret på pc'en
Avatar billede yxos Nybegynder
28. august 2010 - 04:34 #3
Det oplever jeg jævnligt med filer jeg har behandlet med PhotoShop.
Løsningen har altid været, at reboote min pc, og som det ALLERFØRSTE slette den pågældende fil. Altså inden jeg starter noget som helst andet op.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2010 - 08:10 #4
Start op i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart) og fjern filen medens Windows ikke er helt oppe at køre.
Andre muligheder er:
Unlocker:http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Eller Eraser:http://eraser.heidi.ie/

Bruger faktisk selv Eraser i det daglige arbejde på pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2010 - 08:12 #5
Er filerne meget genstidige skriver Eraser den ikke kan fjerne filen medens Windows kører, og spørger om den må fjerne ved næste opstart. Sig ja til det.
Har selv fjernet et par filer på den måde.
Avatar billede kiran Nybegynder
17. september 2010 - 22:36 #6
Tak 220661, Eraser virkede. Send et svar, og undskyld at der gik så lang tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2010 - 23:53 #7
Det er i orden. Det vigtigse er at det virkede.