Avatar billede weigand Nybegynder
24. juli 2001 - 11:23 Der er 6 kommentarer

Hvordan år jeg fat i hvem det er logget på Windows NT version 4.0

Jeg har behov for fra en HTML-side at kunne finde ud af hvem der er logget på arbejdspladsen, d.v.s. hvilken brugerid er pt. aktiv på pc\'en.

Brugerid skal sendes videre til et program som kaldes fra HTML-siden.
Avatar billede Noam-9 Praktikant
24. juli 2001 - 11:52 #1
Jeg lytter med :)
Avatar billede it-manden Nybegynder
25. juli 2001 - 14:21 #2
Hvad skal du bruge det til ???
Avatar billede weigand Nybegynder
25. juli 2001 - 15:15 #3
Vi er ved at udvikle en SAS - applikation som skal kunne udskrive på nogle centrale printere på MVS.
Da SAS afviklet via SAS INTR@NET ikke er i stand til at se hvem der afvikler programmet - kun at det er et started task - må argumentet medtages fra HTML -siden som kalder så SAS - programmet via en form.

D.v.s. at opstartsiden som aktiverer SAS - programmet via formen f.eks. skal udde lave en streng som &userid = \'B99999\'
Avatar billede lbhansen Nybegynder
25. juli 2001 - 22:40 #4
jeg tvivler på, at du fra javascript eller lignende har rettigheder til at få den slags informationer.

Som jeg ser det. Kan du have tre muligheder:
1. Bed brugeren om at identificere sig
2. Lav en selvstændig applikation, som henter oplysningen og sender den videre til serveren. Nu du siger java, så kan den selvfølgelig kodes i java :)
3. installere en ident server på klienterne, så kan din server ud fra en socket identificere klienten
Avatar billede sbm Nybegynder
30. juli 2001 - 18:57 #5
Dit request objekt har en getRemotUser metode der returnerer brugerens id hvis det vel at mærke er blevet oplyst...

String brugerID = request.getRemoteUser();
Avatar billede sbm Nybegynder
30. juli 2001 - 18:58 #6
Jeg glemte at sige at dette er ren java, og kræver at du eksempelvis kører en servlet el.lign med \"rigtig\" java-kode i.