Avatar billede pernille_t Nybegynder
27. august 2010 - 15:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Joomla 1.5.20 installation af plugin!

Hej derude.
Jeg kunne godt bruge hjælp til Joomla! Jeg er med på, hvordan jeg installerer et script, men der hvor skoen trykker, er når jeg får følgende fejlkode:

JInstaller::install: File '/home/sites/pernilletornqvist.dk/public_html/joomla/tmp/install_4c77b7463ea4f/jbLibrary' does not exist.

Denne mappe har jeg ikke (install_4c77b7463ea4f), men Joomla søger den, og jeg aner ikke, hvor jeg skal skaffe den fra! Jeg har lige installeret Joomla i går og har ikke ændret i filerne.....

Påskønner alle råd, tips og tricks og tager især mod dem med kyshånd, hvis det står på dansk og ikke er for teknisk, om det er muligt ;)

Taaark :)
Og god weekend

/Pernille
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. august 2010 - 16:23 #1
Det lyder som om, at Joomla forventer, at noget andet er installeret først.
Installerer du på en udbyders server?
Har du et tmp bibliotek i din Joomla installation?
Hvis det er et plugin, der forventes at kunne installeres direkte på en frisk Joomla installation, så kunne det måske være fordi, at du mangler nogle rettigheder på serveren.
/ptj_11
Avatar billede pernille_t Nybegynder
27. august 2010 - 18:50 #2
øøøhm, det er på min egen computer og på min ftp. server, at jeg har installeret Joomla.
Kan der ske en fejl i overførslen mon? Måske jeg skulle slette det og starte forfra?
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. august 2010 - 23:23 #3
Jeg tror ikke, at der er fejl i overførslen.
Hvordan udfører du installationen?
Gør du det ikke inde fra Joomla?
/ptj_11
Avatar billede pernille_t Nybegynder
30. august 2010 - 14:06 #4
Jeg har installeret det ved at kopiere alle filerne, som blev downloadet, da jeg hentede programmet, og lagde dem på min server... Da jeg så gik ind i Joomla startede jeg en installation, og jeg synes, at der stod, at jeg skulle slette install mappen efter brug.... hmmm.... Det er måske dét, jeg har misforstået og gjort forkert..... Det er trods alt den mappe, Joomla efterlyser.

Jeg tror, at der går et lys op for mig he he :) Jeg vil  prøve at geninstallere det hele, så jeg IKKE sletter mappen denne gang :D
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. september 2010 - 23:39 #5
Hej Pernille.

Hvordan er det gået?

Hvis du stadig har problemer, så kan du prøve i dette forum.
Der er sikkert en der, som kan give dig en hjælpende hånd:
http://joomlacode.org/gf/project/danish/
/ptj_11
Avatar billede pernille_t Nybegynder
17. oktober 2010 - 08:59 #6
Hej :)
Det hjalp, da jeg geninstallerede det hele :)
Tak for linket
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. oktober 2010 - 12:14 #7
Velbekomme dig, og til lykke med resultatet.
Du kan sagtens nøjes med at omdøbe mappen "Installation". Det vil være alt rigeligt. Men sikkerhedsmæssigt vil det nok være klogest, hvis du flytter den omdøbte mappe væk fra det originale mappehieraki.
/ptj_11