Avatar billede thlund Nybegynder
27. august 2010 - 12:43 Der er 5 kommentarer

Linie numre ved exception

Jeg synes jeg havde linienumre på tidligere når nu et at mine programmer crashede. Det har jeg ikke længere og det gør det fandens besværligt at undersøge når altså programmet crasher hos en kunde.

Er det en setting i Visual Studio ?? Kan ikke finde noget...
Avatar billede tjacob Juniormester
27. august 2010 - 13:04 #1
Gå ind i Tools/Options:
Vælg Text Editor/Basic/General -sæt en vinge i "Line numbers".
Avatar billede thlund Nybegynder
27. august 2010 - 13:18 #2
Jeg mener i den dialog som dotnet frameworket popper op med når der er en unhandeled exception.

Jeg synes at jeg engang fik linie numre på hvor det var gået galt. Nu får jeg kun sub/funktions navn. Det hjælper helt enormt meget hvis man får en fejl hjem fra en kunde i USA...

Måske er det en setup i dotnet installationen.
Måske er jeg bare ved at blive gammel...
Avatar billede tjacob Juniormester
27. august 2010 - 13:29 #3
Ja det kan jeg heller ikke huske, men jeg mener dog ikke at det  har været sådan at en fejlmeddelelse hos slutbrugeren indeholder linienumre. Fejlmeddelelsen indeholder ofte en memory adresse, men det kan man jo som regel ikke bruge til noget som helst.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2010 - 15:14 #4
Hvis du vil have linienumre, saa bliver du nok noedt til at give dem en debug version fremfor en release version.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 20:52 #5
Kommet videre?