Avatar billede coolpool Nybegynder
27. august 2010 - 09:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af Telenors modem

Jeg har netop fået bredbånd hos Telenor. De har sendt et ZyXEL modem med.
Jeg ville gerne have en router jeg kunne "pille" i så jeg har anskaffet en NETGEAR DGN1000B. Det er en router med indbygget modem.

Jeg har problemer med at få det til at virke. Når jeg har indtastet brugernavn og password for internetforbindelsen i routeren og sætter DSL-stikket i sker der intet. DSL-lampen lyser ikke på routeren og under Status for modem-delen står der "Connecting...", men den kommer aldrig videre.

Nogen der har nogle gode idéer eller erfaringer jeg måske kan bruge? :)
Avatar billede Locodk Nybegynder
28. august 2010 - 16:00 #1
Kan godt være lidt tricky at få sit eget adsl modem til at virke, der er en masse andre indstillinger en lige brugernavn og password der skal virke. Ellers ku du spørge telenor om de vil sætte den i bridged mode?
Avatar billede coolpool Nybegynder
28. august 2010 - 20:37 #2
Jeg har været inde i Telenors modem og sat indstillingerne i min nye NETGEAR så det er fuldstændig lige som i Telenors, men det virker stadig ikke :(

Hvad vil det sige at sætte den i bridgemode?
Avatar billede zero_lock Nybegynder
29. august 2010 - 03:15 #3
hehe ja nemt er det ikke... ved faktisk ikke om telenor tillader det.. men hvorfor ikke bare sende alt trafik fra zyxel over i din egen router??
Avatar billede coolpool Nybegynder
29. august 2010 - 14:49 #4
Jeg vil gerne slippe for at have to dimser til at nasse strøm ;) Det er derfor jeg har købt en router med indbygget modem i.
Avatar billede zero_lock Nybegynder
29. august 2010 - 21:26 #5
så køb en solcelle og lav dit eget strøm :)
Avatar billede Locodk Nybegynder
30. august 2010 - 11:43 #6
Bridge mode var for at få al trafikken over i din egen router. Jeg prøvede selv på det en gang men kunne ikke få det til at virke, selvom jeg kopierede de indstillinger den havde i routing mode over i bridged. Derfor tror jeg måske telenor har nogle indstillinger som låser deres modem på, men det er gætterier.
Avatar billede coolpool Nybegynder
03. september 2010 - 10:21 #7
De vil ikke yde service på noget udstyr, der ikke er deres, så det er ikke nemt at få gjort noget fra deres side :(
Avatar billede Locodk Nybegynder
03. september 2010 - 11:25 #8
Modemmet er også deres udstyr coolpool. Det er konfigurationen i modemmet der skal ændres, altså er de da de nærmeste at gå til for at få service - at de måske siger det ikke kan lade sig gøre er noget andet.

Men der er altså nogen udbydere der prækonfigurerer modemmer fra deres side, hvor man skal be' om at få åbnet så man selv kan gøre det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. september 2010 - 20:54 #9
#7
Nej det er jo logik.

Kontakt kundeservice med dit problem og få dem til at hjælpe.
Hvad er det helt præcist du vil?
Avatar billede coolpool Nybegynder
03. september 2010 - 23:01 #10
#9 Jeg vil egentlig bare udskifte Telenors modem med en NETGEAR router med indbygget modem. Så i korte træk: udskifte Telenors modem med et andet.

Men det virker bare ikke selvom jeg sætter modem-indstillingerne i min NETGEAR router til præcis det samme som i Telenors modem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. september 2010 - 11:17 #11
Coolpool
Jeg undersøger lige om man kan.
Jeg sidder i Telenors kundeservice på mobil delen, så vender tilbage.
Avatar billede hornbech Praktikant
04. september 2010 - 18:13 #12
Du skal sørge for at have en touter med modem der kører PPPoATM (PPPoA) ellers kan du ikke få det til at virke.
Har kørt med egen router på Cybercity/Telenor i mange år.
Avatar billede coolpool Nybegynder
05. september 2010 - 11:06 #13
Jeg lånte en DrayTek router af en bekendt og der virkede det uden problemer, selvom indstillingerne i min NETGEAR var helt de samme som i DrayTek-routeren.

Jeg sender min NETGEAR til reparation og ser hvad der sker. Jeg vender tilbage når jeg har fundet ud af om det gør en forskel.
Avatar billede coolpool Nybegynder
08. september 2010 - 16:29 #14
Jeg har købt en DrayTek 2710n router og det kunne ikke være nemmere. Jeg satte indstillingerne som i Telenors egen router og vupti - så var jeg på.

Tak for de mange svar - lukker.