Avatar billede kimdanmark Nybegynder
27. august 2010 - 08:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken computer er bedst

Er lidt i tvivl om disse 2 bærbare computer. Den først har kun en processor på 1,6 GHz det det for lidt ?

Intel Core i7-72QM processor 1,6 GHz
4 GB DDR 3 ram
500 GB Sata Harddisk 7200 rpm.
Super Multi DVD-Brænder M/Lightscribe
17,3" HD+ HD HP BrightView LED skærm
ATI Radeon HD5650 Grafik 1024/2714 MB
WLAN 802.11b/g/n, LAN 10/100/1000
Webcam, 5-1 kortlæser, HDMI, VGA, eSata
FingerPrint Reader,
Farve: Argento Børstet Aluminium
Windows 7 Home Premium 64 bit

eller

Intel Core i5-540M processor 2,4 GHz
4 GB DDR3 ram 1066 MHz
500 GB Sata harddisk 5400 rpm.
Super Multi DVD-Brænder
18,4" HD+ TFT Glossy skærm (1680*945)
GeForce GT330M grafik 1024/1695 MB
WLAN 802.11b/g/n, LAN 10/100/1000
Bluetooth, Webcam, HDMI, VGA, eSata
kortlæser.
Windows 7 Home Premium 64 bit
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2010 - 09:09 #1
hehe hvad skal du bruge den til...største skærm ville jeg vælge af de to.Det ser jo ud til at alt andet er næsten ens og spørgsmålet er hvad skal du bruge den til...normalt brug så er begge jo gode og stor skærm er jo at foretrække frem for en lille skærm.
Avatar billede Boejle Nybegynder
28. august 2010 - 07:44 #2
Nu kommer det jo udelukkende an på hvad den skal bruges til. Men jeg ville så faktisk ikke vælge den med størst skærm i dette tilfælde. Så vidt jeg ved er både grafik og processor bedre i det første "forslag". Er dog lifdt forvirret over at GHz er større i den med mindre "i core". Men jeg er heller ikke nogen ekspert! Lige umiddelbart ville jeg dog vælge den første!
Avatar billede Zephox Nybegynder
18. september 2010 - 19:32 #3
Nr. 2 hvis den skal spilles på, og nr. 1 hvis den er til normal brug ( Skole, musik, film o.lign.).

Baseret på, at nr. 2 bruger Geforce, som jeg mener helt klart er bedst til spil, mens ATI er bedre til normal brug, som små spil der ikke trækker meget (Kortspil o.lign.) Geforce er i min mening bare bedre til spil.
Avatar billede kimdanmark Nybegynder
26. september 2010 - 20:29 #4
fint
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. september 2010 - 10:26 #5
#3
"Baseret på, at nr. 2 bruger Geforce, som jeg mener helt klart er bedst til spil, mens ATI er bedre til normal brug, som små spil der ikke trækker meget (Kortspil o.lign.) Geforce er i min mening bare bedre til spil. "

Passer ikke.

Radeon kortet er bedre end Geforce kortet (kilde: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html)

i7'eren er også bedre end i5'eren
kilde: (http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html OG http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html)

Så tag 1'eren, den er bedre til hvadend du skal bruge den til.
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. september 2010 - 10:32 #6
(Til opsummering af links)

i7'eren scorer 3.251 i Passmark
i5'eren scorer 2.433 i Passmark

HD 5650 scorer 610 i Passmark
GF GT330M scorer 480 i Passmark (http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html)
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. september 2010 - 10:37 #7
i5'eren har 2 kerner, og i7'eren har 4 kerner. i7'eren på 1,6GHz har en turbo boost, der gør at den kan gå op til 2,8GHz i programmer der understøtter det - du kan finde mere om det i (http://www.eksperten.dk/spm/885729)