Avatar billede Garou Nybegynder
27. august 2010 - 02:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til gaming

Hej, mit GT9800 515mb blev fried igår, så vil gerne have hjælp til køb af nyt. Problemet er bare, at jeg slet ikke har forstand på den slags.

Vil gerne have et der kan trække de nye spil, gerne på max settings. Især nu da Mafia II udkommer.

Her er nogle specs, men sig endelig til hvis i har brug at vide mere om min PC:

4xIntelCore2quad 2, 83 GHz, 4 GB DDR Ram, 750 GB
Asus bundkort.
400watt

Det er hvad jeg kan komme i tanke om lige nu.

Det skal også sige at jeg spiller WoW, ved ikke om det betyder så meget.

Er ikke sikker på hvor mange penge jeg vil ofre endnu. Under 1500 kan jeg nok godt.

Ville være taknemlig hvis i kunne komme med nogle forslag om hvad jeg skulle skaffe mig.

Tak på forhånd.
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
27. august 2010 - 03:23 #1
Hej Garou.

Ja grafikkort er altid en svær løsning, men jeg vil gerne gøre et forsøg, for at slå en ting fast, vis du vil game eksempelvis WoW eller Mafia 2 på max settings, så kommer du ikke under 3500,- kr for et grafikkort overhoved, WoW er et af de mest krævende spil (selvom det har 5 år på bagen) og Mafia 2 er også rimelig krævende hvad angår grafik, men jeg vil helt klart anbefale dig enten et:

eVGA Geforce GTX 480 1.5 GB til en ca. pris på 3.700,- DKK
(Link her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=809054 )

eller

HIS Radeon 5970 2 GB til en ca. pris på 4.600,- DKK
(Link Her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=700461 )

håber det hjalp dig lidt på vej :D
Avatar billede Garou Nybegynder
27. august 2010 - 03:47 #2
Ja det var lidt dyrere end jeg havde forventet, men vil kigge nærmere på det senere i dag. :P

Men tænkte lidt på om strømforsyningen ikke bliver et problem? Da min "kun" er på 400 watt?
Avatar billede Jensen DK Novice
27. august 2010 - 07:20 #3
Et Radeon 5850 skulle kunne gøre det din strømforsyning er måske lige på kanten af for lidt ydelse men prøv du kan altid skifte den.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=669065
Avatar billede cool-it Nybegynder
27. august 2010 - 14:45 #4
Kikker lige lidt med her....

Kunne ASUS EAH5830 være et bud måske, nu hvor han har ASUS board?
Er det mon "lillebroren" til 5850 kortet?

http://www.shg.dk/Grafikkort/ASUS-EAH5830-DirectCU-2DIS-1GD5-(1-GB)-2203892.html
Avatar billede cool-it Nybegynder
27. august 2010 - 14:50 #5
Hmmm SHG-Linket virker ikke, hvis I klikker på det.
Copy & Paste det manuelt.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. august 2010 - 06:40 #6
Der skulle være noget specialt ved den Chip som sidder i 5850
Avatar billede Jensen DK Novice
02. september 2010 - 07:55 #7
Garou! hvad finder du ud af?
Avatar billede Garou Nybegynder
08. september 2010 - 22:15 #8
Hej, undskyld for det sene svar. Jeg tror jeg nupper sådan en 5850 her i morgen. Så håber jeg bare at min strømforsyning er stor nok. Bare skriv svar hvis du vil have points. Takker.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. september 2010 - 06:51 #9
Håber også for dig at strømforsyningen er stor nok.