Avatar billede claudie2021 Nybegynder
26. august 2010 - 22:54 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Driver til X-one (gammel bærbar)

Hej Eksperter..

Jeg skal bruge en driver til mit trådløse netværkskort, kan bare ikke finde dem.. En gammel x-one bærbar, med model nr U50SI1.

Har formateret til Xp, og det eneste der står, er at jeg skal bruge 802.11 BG Wlan driver.. Hvor finder jeg et direkte link til denne driver?

Håber på hurtig hjælp!
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 23:40 #1
Der er en tidligere med samme problem. Om som der skrives Mybook eksistere ikke mere.

Men prøv det der skrives

http://www.eksperten.dk/spm/889306

Everest home  måske denne

http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 23:47 #2
Du kan også prøve med drivermax og se om den kan finde en driver. Der må hentes gratis 2 drivers om dagen

http://www.innovative-sol.com/drivermax/
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 23:50 #3
Den sidste kan du jo selvfølgelid ikke bruge, uden du har kontakt til internettet, med den computer som mangler drivers.

Så har den ikke et netkort til kabel, hvor driveren er installeret?

Ellers skal du have fat i et usb trådløst netkort. Eller prøve programmet Everest home  måske.
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
26. august 2010 - 23:53 #4
Jeg prøver lige en gang.. Det er noget gammelt lort, men svært at finde.. :)

Du kan ikke hjælpe mig med et direkte link til driver på drivermax? :)
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 23:57 #5
drivermax er et program der skal installeres på computeren og hvor den så scanner computeren og derigennem finder en driver på internettet. Så du skal have programmet ned på computeren og tilsluttet computeren til internettet eller virker det ikke.
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
27. august 2010 - 00:00 #6
Okay, men den bærbar er jo ikke på nettet, da jeg ikke har fået de driver til trådløstnetværk på den? Kan ikke logge på nettet med den bærbar, medmindre jeg får driver til netværkskortet.. :(
Avatar billede kimtheman Novice
27. august 2010 - 00:15 #7
Nej derfor jeg skrev tidligere

"Den sidste kan du jo selvfølgelid ikke bruge, uden du har kontakt til internettet, med den computer som mangler drivers.

Så har den ikke et netkort til kabel, hvor driveren er installeret?

Ellers skal du have fat i et usb trådløst netkort. Eller prøve programmet Everest home  måske."
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
27. august 2010 - 00:38 #8
Sorry hvis jeg er lidt rundt på gulvet og iøvrigt tak for hjælpen indtil videre.. :)

problemet er også, at jeg ikke engang ved hvad netkortet hedder, så jeg kan finde driveren Så jeg bare kunne smide et kabel i røven på den.

i enhedshåntering står der under andre endheder, med et "gult spørgsmålstegn"  :

802.11 Bg wlan
PCI Device
Skærmkort (vga kombatibel)
Avatar billede kimtheman Novice
27. august 2010 - 00:55 #9
Har du prøvet at smide et kabel i den? (Genstart den derefter)

Har du en router tilkoblet eller kører der kabel direkte fra dit modem?

Hvilken udbyder har du?
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
27. august 2010 - 00:57 #10
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
27. august 2010 - 01:00 #11
Har prøvet at smide det kabel i, der sidder i denne stationær com..

Jeg har Stofanet/trådløs

der køre bare direkte kabel fra mit modem til computer..?
Avatar billede kimtheman Novice
27. august 2010 - 01:16 #12
Har du et modem fra stofanet?

Eller har du et modem/ trådløs router fra stofanet (giv mig gerne model nummer osv)?

Gå ind i enhedshåndtering på bærbar og se efter netværkskort.
Du siger der er et der hedder 802.11 Bg wlan som jeg vil tro er dit trådløse netværkskort.

Men er der ikke et netværkskort længere nede på siden hvor der ikke er noget uråbstegn?

Hvis der er det og det virker så skal du sikkert logge ind på stofanets hjemmeside og fjerne den mac adresse der er aktiveret fra din stationær computer og bruge den fra din bærbar.

Hvor bor du i landet?
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
27. august 2010 - 01:25 #13
Jeg har et modem/trådløs router fra stofanet.. det er Scientific Atlanta EPR2320R2 ..

Der er kun det der 802.11 bg wlan som står der.. der er ikke netværkskort længere nede..

Bor i Næstved?
Avatar billede kimtheman Novice
27. august 2010 - 01:33 #14
Du kender ikke en der har et usb trådløst netværkskort eller en der kører internet over mobilt bredbånd på en usb pen?
Avatar billede kimtheman Novice
27. august 2010 - 01:46 #15
Tror alså det er nemmere du får installere et program der kan fortælle dig hvad det netkort hedder så man kan finde det manuelt.
Så prøv Everest home og se hvad de siger til det.
Eller Aida32 (Ved ikke om det fortæller dig det)
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
28. august 2010 - 01:10 #16
jeg har fundet ud af det.. tak for hjælpen.. du får lige de points :)
Avatar billede kimtheman Novice
28. august 2010 - 01:43 #17
Det lyder godt du fik styr på det. Hvordan lykkes det dig så?
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
28. august 2010 - 10:01 #18
Jamen jeg satte et netkabel til, så fandt jeg en gammel driver til netværkskortet.. Hvor jeg så fik net.. Derefter updaterede jeg bare windows, så fandt den selv driver til trådløs.

Men jeg mangler stadig driver til Skærmkortet og til lyd.. Kan ikk helt finde ud af, hvad det er  for noget jeg skal bruge.
Avatar billede kimtheman Novice
28. august 2010 - 11:23 #19
Fint. Husk at opdatere Windiws fuldt ud med alle servicepack osv. Samt installere virus program m.m.

Prøv DriverMax. Med denne kan du hente 2 gratis drivers hver dag. Du installere programmet og den scanner din computer og finder selv drivers på nettet som kan bruges til det du mangler.
http://www.innovative-sol.com/drivermax/

Du kan også prøve Aida32. Som er et program der kan fortælle dig hvilken hardware din computer indeholder osv.
http://majorgeeks.com/Aida32_-_Enterprise_System_Information_d183.html

Du kan også prøve Everest home (Som jeg dog ikke selv kender, men nok er noget alla Aida32)
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml)
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
28. august 2010 - 21:41 #20
Tak.. men kan du hjælpe mig med, at finde den rette driver til mit grafikkort?
Avatar billede kimtheman Novice
28. august 2010 - 22:15 #21
Nej men det kan de tidligere indlæg...Du har fået svaret mange gange....Du får et hint...DriverMax