Avatar billede stine72 Nybegynder
26. august 2010 - 21:11 Der er 22 kommentarer

Maxtor extern harddisk - "USB Device Not Recognised"

Hej

jeg ved at dette har været oppe at vende før, men uden egentlig svar på hvad man gør, så jeg prøver igen.

Min eksterne Maxtor harddisk der forbindes via USB vil pludselig ikke connecte til min computer - jeg har prøvet med andet USB kabel, uden løsning, jeg har forsøgt at connecte den til anden USB port samt til anden computer uden løsning.

Så hvad er der tilbage af muligheder - jeg har al min data liggende på den eksterne harddisk fordi jeg to gange har oplevet at miste al data fra min computer, og denne gang følte mig sikker hvis jeg lagde det på eksternt drev. Har en anden ekstern jeg bruger til at tage backup af min maxtor, men har selvfølgelig ikke fået gjort det over det sidste halve år - typisk..!

Er der nogen der kan hjælpe?

Min anden eksterne harddisk connecter fint til min computer.

Håber at nogen har svaret!

Mange hilsener
Stine
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2010 - 21:17 #1
Den vil heller ikke blive genkendt i anden Pc?
Avatar billede stine72 Nybegynder
26. august 2010 - 21:18 #2
Nej...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2010 - 21:26 #3
Hej Stine.Åh ja det skriver du jo også selv.
Du skal også når du skriver tilbage bruge kommentar. Svar er kun til når point skal uddeles og tråd lukkes.
Okay men hvordan er det sket? Har du kommet til at trække usb stikket ud medens disken blev brugt?
Avatar billede stine72 Nybegynder
26. august 2010 - 21:34 #4
Jeg troede at jeg brugte kommentar...

Ja, USB stikket er blevet trukket ud mens computeren har været tændt - og dermed vel sagtens også mens disken har været i brug (der er ikke blevet skrevet eller læst til disken, mens stikket er trukket, så vidt jeg har været klar over...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2010 - 21:38 #5
Okay så kan den måske have mistet filtabellen.
Dette program kan redde disse problemer for en, men jeg må indrømme jeg ikke selv har brugt det, men læst om det flere gange her.Og kan selvfølgelig heller ikke hjælpe i brugen af det.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Avatar billede stine72 Nybegynder
26. august 2010 - 21:44 #6
Tak for linket, men så vidt jeg kan se skal den kunne detected at HDen er connected før den kan lave en restore...?
Avatar billede stine72 Nybegynder
26. august 2010 - 21:48 #7
..eller - den lister to drives - men jeg har to interne HDs og det er vist dem den lister...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2010 - 21:51 #8
Ja men programmet kan måske se noget mere end Windows kan, og at det er derfor den kan redde harddisken.
Hvor skriver de at den skal kunne se at hardisk ar connekted?
Avatar billede Selas Nybegynder
26. august 2010 - 21:51 #9
Ja den skal nok sidde direkte på controlleren (stikket) inde i en PC, men så bliver du nødt til at åbne maxtor harddisken for at gøre dette, og hvis der er reklamation på den vil denne ryge.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2010 - 21:51 #10
prøver at hente og installere.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2010 - 22:12 #11
Lukker af for i dag
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 22:49 #12
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 23:00 #13
Måske denne tråd også kan hjælpe?

http://www.eksperten.dk/spm/906963#reply_7574400
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2010 - 08:51 #14
#9 Det er nok korrekt, men garantien dækker ikke for fejlbetjening af hard disk, så stine72 er i lidt af en kattepine her.
Avatar billede Selas Nybegynder
27. august 2010 - 09:57 #15
Ja du siger noget.

Lige for at gøre det klart:

Det er intet problem at trække usb diske ud mens de er sluttet til bare de ikke er i brug (der er som regel en orange lampe der lyser når den er i brug).
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2010 - 13:29 #16
Tilsyneladende har der været aktivitet når den er koblet fra, for den virker heller ikke i en anden pc.
Stine72 Har du set om den er "synlig" i diskhåndtering?
Det burde den ikke være, men prøv at se alligevel.
Avatar billede stine72 Nybegynder
27. august 2010 - 13:42 #17
Den er ikke synlig, nej.

Men tusinde tak for jeres forslag - men i mellemtiden har jeg gjort som der blev foreslået, da jeg til sidst var desperat og hevet den ud og sat den i et andet kabinet - og har fået min data...garanti eller ej...orkede ikke at skulle igennem kamp med leverandøren...

Slut for eksterne og interne harddiske fra min side af - det er for risky!

Nu vil jeg gå online storage vejen - er der nogen der har gode erfaringer?
Avatar billede kimtheman Novice
27. august 2010 - 13:53 #18
Ja online der kan nu også gå meget galt. For det første, kræver det en del tid osv fra din Pc og din internetforbindelse, og deres server kan jo også stå af, men de har selvfølgelig også backup (må man da håbe).

Og ligeledes er risikoen der vel også for, at nogen hacker og tyvstjæler det, og pludselig findes det på nettet (Risikoen er der vel, nu da det er online).

Jeg har nu bare et par harddiske i Pc, og bruger så dette program
Cobian Backup 9.

http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

Som er gratis og dansk.

Kører så backup af emails osv, hver gang jeg starter computeren, og laver så en større backup 1 gang ugentligt (Det hele klare programmet selv).

Chancerne for begge diske står af er jo ikke så stor. Og vil man, kan man jo yderligere kører det over på en ekstern også.
Avatar billede stine72 Nybegynder
27. august 2010 - 14:17 #19
Hejsa

Har du prøvet at lave en restore af dine backups?

Min erfaring med backups har ikke være super god...restore ideen er rigtig fin men har ikke hørt mange gode erfaringer...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2010 - 14:19 #20
Ja det er jo lige så sikkert når det ligger på disen i pc'en. Det er jo ikke mobilt, men har du brug for mobilitet, kunne du bruge en usb pind at flytte tingene med.
Jeg har fundet en utube video med testdisk.
http://www.youtube.com/watch?v=jhWbSM-630E
Avatar billede Selas Nybegynder
27. august 2010 - 14:22 #21
Som svar til #17:
Du kan bruge GMail Drive Shell Extension det har jeg fået anbeefalet flere steder fra.  :)

http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm
http://www.softpedia.com/get/Internet/E-mail/Mail-Utilities/GMail-Drive-shell-extension.shtml
Avatar billede momse-mor Praktikant
06. december 2010 - 16:40 #22
Jeg ved, at jeg er sen ude, men Jeg vil blot spørge Stine72 om, fik du data fra mator extern harddisk ud, efter du satte den over i andet kabinet.

Jeg har nemlig selv en maxtor, som laver samme numre med mig, og sågar stod næste extern af på samme måde sidste uge.

MVH Lis